Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

11 Haziran '14

 
Kategori
Eğitim
 

Özel okullar

Dün gazetelerin bazılarında(?) özel okullara “yıldız” verileceğine ilişkin bir haber vardır. Evet, yanlış okumadınız birden beşe kadar “yıldız” verilecek, beş yıldızlı otel gibi…

A, B, C, D ve E sınıfı özel okullar. A en iyisi E en kötüsü; yani devlet okulları kategorisinde…

Hangi ana baba evladını E sınıfı bir özel okula çuvalla para vererek göndermek ister ki?

Aklını peynir ekmekle mi yemiş…

***

Bir dönem bende oğlumu “özel okula” gönderdim. Oradaki öğretmenlerin daha tecrübeli daha ilkeli olduğunu düşünerek…

Haksızlık etmeyelim büyük çoğunluğu aynen düşündüğüm gibiydi ama içlerinde bazıları vardı ki “nasıl öğretmen” olmuş demekten alamadım defalarca sadece ben değil tüm veliler de…

Bana sorarsanız “Özel okulların” en büyük sorunu; öğrencileri “müşteri” olarak görmeleridir. Müşteri memnun olsun da iyi eğitim alır mı almaz mı önemli değil…

Zaten sınıfta kalan öğrenciye hiç rastlamadım herkes akıllı herkes çalışkan ve zeki çocuk nedense…

***

Her yıl dünyanın parasını veriyordum, hiçbir yıl aynı kalmadı fiyatı, her yıl kafalarına göre artırdılar okul fiyatlarını. Fiyatları unuttuk; okul da giderek kalite düşmeye başladı, civardaki başka özel okullar çok önemli değişiklikler yaptılar, Adana’nın en kaliteli öğretmenlerini kadrolarına taşıdılar…

Bunlar oldukları yerde

Bütün veliler gibi ben de tedirgin oldum; hem dünya para kadar para dök hem çocuğunuz diğer okullara nazaran daha yetersiz bilgi alsın donanımsızlığın kurbanı olsun…

Bir süre sonra atanan okul müdürünün ve öğretmenlerin yetersizliğini görerek aldım, benimle birlikte çok sayıda veli de aldı çocuklarını…

Niye yalan söyleyeyim;  “özel okuldan” o zamana kadar ki tek faydası evladımın benden daha iyi yabancı dil yani “İngilizce” eğitim almasıydı o kadar…

***  

Bizim halkımız arasında “kıskançlık” ve kendisini “dev aynasında” görme hastalığı var. Diyelim ki ana veya baba doktor, onlara göre çocukları mutlaka özel okullarda okumalı…

Diyelim ki inşaat mühendisi mimar ana baba, çocukları en pahalı okullarda okumalı…

Eh bir de bunlarla hasbelkader komşuluk yapan ana babaları var; elinde avucunda ne varsa dünya kadar borcun altına girerek yazdırıyor bu okullara aman çocuğum üzülmesin, kendini “ezik” hissetmesin diyerek.

Neymiş çocukları özel okullarda okuyormuş…

Sonra hiç değişmeyen sosyal bir hayat yaşanıyor; zengin oğlan fakir güzel kız aşkı…

Bendeniz bu yaşıma ve şu ana kadar “mutlu” sona ulaşmış bir birlikteliğe hiç şahit olmadım, olanınız var mı?

***

Ve sıkı durun eğitimin kalitesini ölçecek bir veri yok bu ülkede, zira eğitim para ve ezber üzerine kurulu.  Ne kadar paralısınız çocuğunuz o kadar başarılı…

İşte bakın; Özel okullar kategorilere göre ayrılıyor, yüzme havuzu olanlar 30 puan mescidi olanlar 20 puan kazanacakmış…

Keşke bir de en düşük ve en pahalı özel okulların fiyatlarını yazsalar da “mescit ve havuz” neye mal oluyormuş görürdük.

İlim bilim irfan ne ki; havuza giremeyen mescide gidemeyen öğrenciye öğrenci demem ben…

*** 

Avrupa Birliği üyelerinin eğitim seviyesinden düşük olduğumuz ve eğitimli insan sayısı onlardan çok düşük olduğu anlaşılınca, düzeltin dediler ya, bakınız nasıl bir çözüm buldular;

Devletin bütün okulları Anadolu Lisesine çevrildi, okullarda sınıfta kalma hele ikmale eskilerin terimiyle “bütünlemeye” kalma kalktı,

Bu arada İmam Hatip okullarına öncelik vermek için “okullar dört çeker” haline getirildi. 4x4x4 sistemi…

Öğretmenler, okul yöneticileri resmen “imamlaştırıldı”

Her köşe başına “lise seviyesinden” daha öte olmayan “üniversiteler” kuruldu…

Öğrenciler “sınav manyağı” yapıldı cemaat veya değil özel dershanelere muhtaç edildi…

Sonuç; eğitimli insan sayısında ama aynı anda da cehalette büyük artış oldu, AB yani Avrupa Birliği ülkelerinin “eğitim” seviyesine ulaşmış olduk…

Onlar da yediler bunu…

***  

Neyse fazla uzatmayayım bu işin iki ucu “boklu” değnek, en iyi siz birkaç acı gerçeğe buyurun;

-Alman bilim adamları Ay’ın 4,5 milyar yıl önce dünya boyutunda “Theia” adlı bir gökcismi ile çarpışması sonucunda oluştuğu teorisini destekleyen kanıtlara ulaşmışlar…

-Mersin Üniversitesi öğrencileri ise; Patates cipslerinin daha rahat yenmesi için proje yarışmasında üçüncü olmuşlar…

-Adana da ise bir ilkokulda İngilizce Hacivat Karagöz gösterisi büyük ilgi görmüş…

***

Dediğim gibi ekonomisi büyük dünyanın bilmem kaçıncı ülkesi olduğumuz gibi Avrupa’nın eğitim seviyesi ülkeler seviyesine geldik…

Yüzme havuzu olana 30 mescidi olana 20 “tuvaleti” olana 70 puan…

Ne mutlu bize değil mi?

Her zaman olduğu gibi; sevgilerle kalın…

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 10.06.2014

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..