Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Özge Diyor ki

 

       En son ne zaman kendin için bir şey yaptın ?

Görev ve sorumluluklarından uzaklaşıp en son ne zaman kendinle başbaşa kaldın ?

Okul, dersler, hocalar, sınavlar...

Çoluk çocuk,eş dost, hısım akraba...

Ütü, çamaşır,bulaşık,konu koşu, yemek...

iş güç,müdür,müşteri,sinir stres...

Hayatın koşturmacası,derdi,işi hiç bitmez ! Sen,şimdi olmaz diye erteledikçe, bugün değil yarın bakarız dedikçe, daha gencim yaşlanınca rahat ederim, çocuklar büyüsün o da yetmez okulları bitsin, bir de evlendireyim ondan sonra diye bahanelerin ardına sığındıkça, evin borcu var, arabayı satayım rahatlayacağım, evi bir değiştireyim, önce o, önce bu, önce şu deyip önceliği hep başkalarına ve başka şeylere verdikçe sana asla sıra gelmeyecek. Her seferinde daha fazlasını isteyecek hayat senden. Çünkü almaya alışacak ve sen karşılık verdikçe de kendinle buluşmana asla müsaade etmeyecek. Başkalarına fayda sağlamak insana iyi gelir, yoğun uğraşlar insanın boş ve negatif şeylerle zihnini doldurmasına engel olur ama günün birinde insan kendine sormaz mı hiç;''Bu kadar zaman yaşadım ve ben kendim için ne yaptım''diye.Belki de dünyanın en büyük pişmanlığıdır nsanın yaşarken kendini unutması. 

   Çok zor değil bir fincan kahveyi kendin için yapıp keyifle yudumlamak. Çok zor değil ve ayıpta değil birine hayır deyip istemediğin bir şeyi yapmamak. Çok zor değil arabanın borcu bitmeden tatile gitmek. Çok zor değil, bu akşam yemek yapmadım diyebilmek. Özlediğin insanlara zaman ayırmak, iş çıkışı deniz kenarına gidip bir bardak çay yudumlamak. On dakika da olsa bir puzzle parçası yerleştirmek bu kadar zor değil. Her insanın kendine ait bir alanı olmalı ve anne,baba,eş,iş,çocuk,arkadaş o alanın dışında kalmalı. Hayat görev ve sorumluluklarımızdan ibaret değil. Beklediğiniz yarınlar hiç gelmeyebilir. Hayat sizin planladığınız gibi gitmeyebilir. Her şeye yetişemez ve her şeyi mükemmel de yapamazsınız. Hayat tamamlanma üzerine kurulu, sizin eksikleriniz olacak ki başkaları o eksikleri tamamlasın. Her şeyi siz yapmaya kalkarsanız,'' yeter'' dediğinizde bile artık kimse sizinle ilgilenmez çünkü bilirler ki siz zaten her şeyin üstesinden gelirsiniz.

    Her akşam yatmadan önce mutlaka kendinize ''bugün kendim için ne yaptım'' diye sorun. Ve her gün mutlaka hoşunuza giden ne varsa zaman ayırın. Bu önce sizi sonra da ilişkilerinizi nasıl pozitif etkiyecek siz bile inanamayacaksınız. Davranışlar ve alışkanlıklar  ancak düşünce yoluyla değişir. Güzel düşünün, güzel yaşayın hayatı ve şunu unutmayın,insanlar mecbur kaldıklarında siz olmadan da yaşar. İnsana en çok yine kendisi lazım bu hayatta...

 
Toplam blog
: 14
: 72
Kayıt tarihi
: 26.08.20
 
 

OkurGezerYazar... ..