Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '15

 
Kategori
Şiir
 

Özgür ahlak

Neydi beni o günahtan alıkoyan şey,

Bana kalsa, yemediğim nane kalmazdı,

Ha bir de, hapislik, yargıçlar caydırmasa,

Günahtan utanma, kınanmak da olmasa,

Vallahi ne erdem, ne de ahlak kalmazdı,

Neydi beni o günahtan alıkoyan şey,

 

Adını sen koy Allah’ım, adını sen koy,

Aşırmak istersin, bilgisayar dükkandan,

Güvenlik, kontrol kapı, yakalanmak da var,

Ahlak bunun neresinde, serde bir hesap var,

Korkarsın ceza, utanırsın kınanmaktan,

Adını sen koy Allah’ım, adını sen koy,

 

İyi ki görünmez kullarından değilim,

Bütün yasakları çiğnerdim, çalıp, çırpar,

Afiyetle yiyip, zevki sefa eylerdim,

Gafilce çıkarlarımın peşinden koşar,

Geceler boyu da, senden özür dilerdim,

İyi ki görünmez kullarından değilim,

 

Keşke ruhumun bir mihenk taşı olsaydı,

Kendini de yargılayan güzel bir vicdan,

İyi de kötü de aslında tek bir lisan,

Hep kan ve gözyaşından yoğrulmaz ki insan,

Ceza ve korkudan arın da gel Tanrı’dan,

Keşke ruhumun bir mihenk taşı olsaydı,

 

Yenilmez, görünmez olmaya ne gerek var,

Bir kez de Tanrı’ya sevgi bağından gitsen,

İyiyi yapmanın neşesiyle yetinip,

Korkudan ve günahlardan feragat edip,

Gerçek özgürlüğü ahlak için istesen,

Yenilmez, görünmez olmaya ne gerek var,

 

(ABBA: 19 Kasım 2015. Korku ve ceza ile ahlak olunmaz, asıl özgür olduğun yerde ahlaksız kalınmaz…)

 
Toplam blog
: 156
: 390
Kayıt tarihi
: 04.10.13
 
 

Ayça Marangoz Coşar, Üniversite, Akademi istanbul, Gazeteci Abbas COŞAR , Mektebi Mülkiye, Ye..