Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Özgür Akdemir…

Özgür Akdemir…
 

Özgür Akdemir


Türk Halk Müziği Sanatçısı

Bu günkü konuğum Türk Halk Müziği Sanatçısı Özgür Akdemir…

Özgür Akdemir’i, Belkıs Akkale ile konuk olduğumuz Petek Dinçöz’ün; Petekli Günler programında tanımıştım. Efendi hali, mütavazi tavırları, büyüklerine saygılı hali ve en önemlisi muhteşem sesi ile dikkatimi çekmişti. Türk Halk Müziğinin böyle yeni nesilde güçlü seslere ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

Onun çok iyi yerlere geleceğinden de eminim…

 

Hoşgeldiniz, Nasılsınız?

 

Hoşbuldum. Sağololun, çok iyiyim…

 

Sizi ' LEYLE' şarkısı ile tanıdık ve en büyük destekçilerinizden birinin Volkan Konak olduğunu biliyoruz. Volkan Bey ile nasıl buluştunuz, düet olayı nasıl gerçekleşti?

 

Volkan Konak’la yaklaşık 14 senelik bir dostluğum var. Kendisi sağ olsun “LEYLE”  projesinin başından sonuna kadar hep içinde oldu ve Nazım Hikmet’in “Bugün Pazar” şiirini okuyarak esere çok farklı bir anlam yükledi.

 

Müzik dünyasına nasıl adım attınız?

 

Müziğe çok küçük yaşlarda  babamdan aldığım feyizle başladım. Kendimi bildim bileli evimizde hep bağlama vardı ve türkülerle büyüdüm. Yavuz Top, Erdal Erzincan gibi ustalardan bağlama dersleri aldım. 2001 senesinde İTÜ konservatuarı ses eğitimini kazandım, şu anda Haliç Üniversitesinde mastır yapmaktayım.

 

Bildiğim  kadarıyla eğitiminiz devam ediyor ama ayrıca tiyatroya da gönül vermiş birisiniz. Her ikisini de yapma taraftarı mısınız, hangisi ağır basıyor?

 

Daha önce kamera önü oyunculuğu dersleri aldım. Beykent Üniversitesi öğretim üyelerinden; Önder Paker ve Cengiz Asiltürkten daha sonra Cengiz hocanın “Albatrosun yolculuğu” ve Erdoğan Karın “Kadife ana” isimli sinema filmlerinde yer aldım. Ama çocukluğumdan beri hep içimde bir tiyatro aşkı vardı. Hedeflerim arasında her zaman halk müziği ve türküler yer aldı. Yakın zamanda da Gaga tiyatro topluluğundan bir teklif aldım ve bunu değerlendirdim. Bu cumartesi kısmetse Halis Kurtça Kültür Merkezinde  saat 20.30’da OYUN KARIŞTI isimli oyunla sevenlerimin  karşısına çıkacağım.

 

Tiyatrodan bahsetmişken Cuma günü start alacak OYUN KARIŞTI  oyunuzda   kimler oynuyor,  nerede hangi günler yayınlanacak?

 

Tevfik Tunga’nın yönetmenliğinde; Tunca Aydoğan, Cihan Bektaş, Metin Kurt, Başak Özel gibi değerli oyuncular var.

31 Mart 2012 tarihinde, İstanbul Göztepe’de Halis Kurtça Tiyatro Sahnesinde, saat 20.30’da  "OYUN KARIŞTI" izleyenleri ile buluşuyor.

 

Sizi son zamanlarda  halk müziğinin prensi olarak görüyorlar ya da başka deyişle yeni veliaht mı doğuyor?

 

Prens kavramı Halk Müziğine  çok yakın bir kavram değil ama gazeteci arkadaşlar sağ olsun böyle bir tanımlama yapmışlar. Birilerine veliaht  veya alternatif  olmak gibi bir düşüncem olmadı. Ben aldığım eğitim ve  bana öğretilenler doğrultusunda kendi öz müziğimizi hakkını vererek icra etmeye çalışıyorum.

 

Önceki albüm çalışmalarınız nelerdi ve son zamanlarda yeniden bir albüm çalışmanız var mı? Ne zaman sevenlerinizle buluşuyorsunuz?

 

 Daha önce 3 tane “Rengahenk Türküler” isminde ünlü resim ustaları;  Bedri Rahmi Eyüboğlu, Fikret Otyam ve Nuri İyem resimleri ile süslenen  karma proje yaptık çok özel çalışmalardı. Leyle isimli solo albümüm de bunların sonrasında geldi. Başarılı işler yaptığımı düşünüyorum. Yeni albüm çalışmalarına da hızlı bir şekilde devam ediyoruz.

 

Basında ilgi gördüğünüz kadar gençlerin özellikle üniversitelilerin konserlerinize izdiham olacak şekilde ilgi göstermelerinin sebebi nedir?

 

Üniversite hayatının yoğunluğu ve zorluğundan dolayı üniversitelerin özgür düşünce ortamları olduğunu düşünüyorum. Benimde üniversite hayatım oldu ve zorlu dönemlerini iyi bildiğimden onları çok iyi anlıyorum. Sonuç itibariyle onların türkülerini onlarla birlikte söylüyorum. Türkü söyleyenlerin bu tabi ki benim düşüncem  çok fazla medyada değil halkın içinde olması, onlarla omuz omuza olması, aynı dili  değil aynı duyguları paylaşıyor olması konser salonlarının hınca hınç dolmasının sebeplerinden biridir.

 

Özgür Bey son olarak konserleriniz nerde ve hangi tarihlerde sevenlerinizle buluşacaksınız?

 

17 Nisan 2012 tarihinde; Kadıköy Halk Eğitim Merkezinde, 20.30 - 23.30 saatleri arasında.

25 Mayıs 2012 tarihinde ise Güngören Kültür Merkezinde gerçekleşecek.

 Tüm sevenlerimi beklerim…

 

Biz buradan ileteceğiz. Size bu güzel sohbet için teşekkürler ediyorum…

 

Bende teşekkür ederim…

 

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....