Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '07

 
Kategori
Felsefe
 

Özgür irade, obsesyon, sorumluluk ve tekamül üzerine

Bence, deşismez bir kader varsa, varlığın sorumlugu soz konusu olamaz. Bir varligin bir isten sorumlu olabilmesi icin, O varligin, kendi payina dusen isi/gorevi yapamama, basaramama veya ozgur iradesiyle yapmak istememe gibi bir ihtimal soz konusu olmalidir.. Eger bir varlik icin, kendi payina dusen isi/gorevi yapamama, basaramama veya yapmak istememe gibi bir ihtimal, mevcut degilse, varlik tabiati icabi, o isi/gorevi yuzde yuz yerine getirmek zorundaysa, yani ozgur iradesi yoksa, o varlık icin Mesuliyet/sorumluluk soz konusu degildir.

Ote yandan, bir varligin yaptigi is, insanlar ve Evren icin faydali veya zararli olabilir. Ancak o varlik, dogasi geregi, o isi yapmamazlik edemiyorsa, o varligin ozgur iradesi oldugundan bahsedilemez. Eger yaptigi is zararli ise, varligi sorumlu sayip, cezalandirmak da mumkun degildir. Tabii ayni sekilde odullendirmek de anlamsizdir.

Konuyu bazi orneklerle aciklayacak olursam, Bitkiler, Hayvanlar, vücudumuzdaki organlar, hücreler, atomlar, atom alti parcaciklar ve Enerjiler, yani tum varliklar, bünyelerinde bulunan bir bilgi (veya bir tür gelismis/gelişmemiş bilinç) sayesinde davranislarini duzenlerler. Örneğin, Bir aycicegi bitkisi, Gunese dogru yonelir. Saf suyu 100 dereceye, (normal atmosfer basıncında/deniz kıyısında) kadar isitirsak, sıvı halde kalamaz, buharlasarak gaz haline gelir. ‘Bu seferlik sivi halde kalmayi seciyorum’, diyemez. Bu davranislarin sebebi varlıklarin bünyesindeki bilgidir/bilinçtir. Bu sebeple Evreni olusturan esas unsur Bilgidir. Ilkel varliklar, sahip olduklari bu bilginin aksine davranmalari mumkun olmadigindan, belli davranislari yapmak o varliklarin DEGISMEZ KADERIDIR ve yaratılışlariyla beraber alinlarina yazilmis, ic bunyelerine islenmistir.

Yine bu bilgi/bilinc yetersizligi sebebiyle, Fizik dunyamizda Insan disindaki varliklar ozgur irade sahibi degildirler. Ornegin, susuz kalmış bir bitki saksısına su verdiğimizde, "Bu seferlik hücrelerime su almayacağım" diyemez. Bu sebeple, Ac kalmis basibos bir hayvana, ‘tarladaki bitkileri yeme, yersen seni cezalandiririm’ demek anlamli olmaz. Yani, Gelismemis varliklar Doga yasalarinin OBSESYONU/yonetimi altindadir.

Insan ise, su an icin Dunya uzerindeki en gelismis varliktir. Oyle bir bilince sahiptir ki, onundeki yemegi yemeyebilir ve kendini acliktan oldurebilir. Insanın bu olcude gelismis bir bilgİ/bilinc sahibi olmasindan dolayi da insan Obsesyon altinda degildir ve SECME OZGURLUGU VARDIR. Secme ozgurlugunun olmasi INSANA SORUMLULUK YUKLER ve onun Uymaktan sorumlu oldugu ilahi irade yasalari vardir. Ilahi irade yasalarina aykiri davranip, Yalan soyler, calar, oldururse cezaladirilir. Odul ise tekamuldur. Insan ilahi irade yasalarina uydukca tekamul eder, tekamul ettigi olcude uyar, uydukca tekamul eder ve sonunda Yalan soylemez, calmaz, oldurmez, olur. Tekamulun en ileri asamasinda varligin ozgur iradesi yoktur ve bilinci, ilahi irade yasalarinin OBSESYONU ALTINDADIR. Artik onun, ilahi irade yasalarina uygun davranislarda bulunma ihtimali yuzde yuzdur. Tabii bu asamada olan bir insanin sorumlulugundan, cezalandirilmasindan veya odullendirilmesinden de bahsedilemez. Yani, TEKAMULUN EN ALT VE EN UST ASAMALARI BIRBIRINE BENZER. Varlik her ıkı asamada da ozgur iradeye sahip degildir ve obsesyon altındadır. Ancak en alt kademede Tabiat kanunlarinin, en ust asamasinda ise Ilahi irade yasalarinin OBSESYONU SOZ KONUSUDUR.

Ara kademelerde derecesi olan bir Ozgur iradeye sahiptir ve ozgur iradesinin derecesine gore de sorumlulugu vardir. Eger tekamul etmek istiyorsak, Ozgur irade sahibi olmamizin yukledigi sorumlulugun idraki icinde ilahi irade yasalarina uygun davranislarda bulunmamizda yarar vardir.

Sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 67
: 4845
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Ayrik otu tohumu ekip, buğday imajinasyonu yaparak, Buğday  hasatı yapabilir misiniz? Her ne ..