Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '16

 
Kategori
Güncel
 

Özgür olmalı (mı) yım!

Özgür olmalı (mı) yım!
 

Mademki insanız.

Mademki canlıların en şerefli olan Eşref-i Mahlûk ’atız.

O halde insanlığın gereklerinden olan uzlaşma kültürünü hayatımıza tatbik etmek zorundayız.

Farklı düşüncelerin zenginlik olduğu demokrasilerde, uzlaşma kültürü vazgeçilmez en önemli unsurlardan biridir.

***

Her insanın yaşadığı ülke, yaşadığı şehir, mensup olduğu inanç, sahip olduğu mezhep ve meşrep gereği, farklı düşünce ve inancı olabilir.

Kavram kargaşasında kaybolmadan, tehditkâr, insani hak ve hürriyetlere saldırı olmadığı sürece, bunlara saygı gösterilmesi gerekir.

Bu tahammül, müsamaha ve hoşgörü kapsamında, düşünce farklılığı, insanlığın, toplumların değişim, gelişim ve ilerlemesinde büyük bir zenginlik olarak algılanmalıdır.

***

Artık özgür olmak istiyorum,

Vazgeçtim, senli-benli her şeyden…

Ne iç sesim, ne de dış sesim, ayrı telden çalıyorlar.

Aslında unutmayalım ve seyretmeliyim ahvalimi,

Sonsuzlukta kuşlar gibi bakmalıyım, tepeden kendime,

Artık gezmiyorum, aramıyorum, kaybolmuş benliğimi,

Boğuşmuyorum, karşı çıkmıyorum, çekilmişim artık köşeme,

İçim ürpermiyor, hüzzam makamında çalmıyor artık dertlerim,

Bilemiyorum, yol ayırımında mıyım acaba!

Vazgeçtim, susuyorum, susmalıyım galiba.

Buysa eğer özgürlük, özgür olmak…

Evet, evet ben de özgür olmalıyım.

***

Kültürel uzlaşmayı, yaşantımızda olumlu şekilde kullanırken, bu sınırları iyi tespit etmek gerekir.

Şiddet ve terör azdırırcasına Vandalizm’i de kıskandıracak yakma, yıkma, yağma, talan olacak şekilde etrafa zarar vermek uzlaşma kültüründe asla yeri yoktur ve olamaz.

Hoşgörü, saygı, tahammül ve uzlaşı kültürünün temelinde, sevgi, saygı, erdemli olmak vardır.

Öfke, nefret, kin beslemenin temelinde, zarar verme vardır.

***

Dünyanın neresinde olursa olsun meydana gelen her şeye karşı taraf olmak sorundayız.

Çünkü taraf olmayan muhakkak bertaraf olacaktır.

Bugün olanlara sesiz kaldığımız sürece, yarın bizim başımıza gelmeyeceğinin garantisi yoktur.

Kavgayla, şiddetle, Vandalizm’le etrafını yakıp yıkmakla, çatışarak, tahammülsüz davranarak, asla uzlaşma, sosyal yardımlaşma ve dayanışma sağlanamaz.

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..