Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '14

 
Kategori
Deneme
 

Özgürlüğün mutluluğa etkisi

Özgürlüğün mutluluğa etkisi
 

Özgürlüğü temsil eden görsel int. ten alıntıdır.


Dün davetsiz bir misafirim vardı.  Habersiz gelmeyi onaylamıyorum ama  ellisine merdiven dayamış Nevin hanıma kızamadım da. İki apartman var aramızda,  karşılaştığımız zamanlarda  ayak üstü sohbetlerimiz olur.

Bu kez bizim evi tercih etmesinin sebebi önemli olmalı. Eşinden ayrılıp yalnız yaşadığını ve geçimini sağlayacak kadar vasat bir işte çalıştığını biliyorum.

Hoş geldin ve  hal hatır sorma faslından sonra:

-"Özgür ruhlu bir kadınım. Çocukluğumdan beri böyle, belki  annemi,  babamı küçük yaşlarda kaybetmiş olmamın etkisiyle, baskıya ve emir almaya tahammülüm yok. Emekli oluncaya kadar iş yerimde dayanmaya çalışıyorum.

Özgürlüğümü kısıtlayan evliliğim  çok kısa sürmüştü. Fırsat buldukça seyahatlerim, gece eğlencelerime hatta kısa süren aşklarıma karışan birileri yoktu. Mutluydum, mutlu olduğumu zannediyordum."

Durakladı, yutkundu.

-Dinliyorum...

-"Geçenlerde hastalandım, sağlık merkezindeki muayene ve öngörülen kesin istirahat raporu ile ilaçlarımı aldım. Evde yatıyorum ateşler içinde. Terliyorum bir taraftan. Çamaşır değiştirmem lazım, ilacımı yutacağım bir bardak su gerek. Ama evde biri yok ki benimle ilgilensin."

-Ne demek istiyor bana diye düşündüm ve bekledim.

-"Bir kâse çorba, bir bardak su ve ilgi ile şefkat...Bunların eksik oluşu ile aklım dank etti ve bugüne kadar özgürlük, özgürlük diye diye özgürlüğün peşine takılmakla yanlış yaptığımı anladım. Şimdi düşünüyorum da çok yalnızım ve çok da mutsuzum"

Haklı mıydı bilinmez ama bildiğim çocuğu yok, eşi yok, anne-baba ölmüş, akrabalar yakın değiller  yer ve düşünce sistemleri olarak uzak kişiler.

Hani ya, bir stadyum dolusu arkadaşı vardı, nerede onlar! Kahkaha atarken yanınızda çok insan vardır ama diğer zamanlarda hüzün bulutları arasında kaybolduğunuz ortamlarda yanınızda kaç kişi olur -:((

Sonra çevremde yaşayan çok sayıda eşinden ayrılmış "özgür" kadın ve erkeği gözlerimin önüne getirmeye çalıştım,  aileleri yok, kimsesizler ve mutsuzlar.

Aklı başında  hayattan ne istediklerini bilenler  kendilerine bir yol haritası çizmişler,  farklı uğraş alanlarında mutluluk oluşturabilmişler. Ama ya  bazıları! 

Mutlulukları çıkmazlarda arayıp sapıtanlar, sübyancısı zenginin metresi,  gay olanı da var...Toplumun bozulmuşluğu ve kokuşmuşluğuna maya olurcasına.

Özgürlük genel anlamda mutluluk getirmiyormuş,

Karmakarışık duygular içindeydim Nevin'e:

-En iyi, en güzel kararlar senin kendi kararlarındır. Ne yapmayı düşünüyorsun şimdi, sonuç?

-Bir yuvam olsun istiyorum biraz geç ama bir eşim olsun, kahkahamı da hüznümü de onunla paylaşayım, sizce nasıl?

Tebessüm onay anlamını taşır. Gözlerimdeki ve yüzümdeki tebessüm yetti ona.

Elim omuzunda, eli omuzumdaydı.

Karar vermesi bile güzeldi, bundan sonrası O'na ait.

Mutlu günler hepinize,

Hayırlı cumalar...

Yurdagül Alkan.

 
Toplam blog
: 344
: 1671
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..