Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '15

 
Kategori
Deneme
 

Özgürlüğünüzü kısıtlı yaşayın

Hayat bazen acımasızlığıyla beraber yargısı olmayan bir çok şey sunar insana.

Sevmek gibi

Kavuşamamak gibi

Özlemek gibi

Hasret kalmak gibi gibi.

Kalan için değil de giden için çok zordur hayat.

Bugün benden gider,

Yarın ondan,

Ertesi gün bir başkasından.

Ya kalan  ?

Hep bir gün dönecekmiş gibi, söz vermiş gibi bir gün gerçekten özleyecekmişleriyle geçirir gider ömrünü. Asıl zor olan giden içindir. Hayatta boş gördüğü gibi senin bakışlarını, seni aldırış etmez giderken.

Onun için ne ifade eder ki,

Bazen hiç,

Bazen çok şey.

Herkes gider bir gün duraksadığı yerden. Bilmeyiz gidiş sebebini, ne de o bilir kal diye yalvarışlarımızı. Gözümüz bir kere köreldi mi kalan içinde giden için de bahane hep aynılaşır.

Gittiğimiz olmuştur illa ki.

Hep kalacak değiliz ya değil mi ?

Ama giderken o kadar şeyi kendimize sığdıramıyor ve yediremiyorsak giden de öyle yaşamıyor mudur ?

Ya da kaldığımız zamanlarda gidene yalvarışlarımız bırakıp gittiğimiz insanın yalvarışlarına benzemiyor mu ?

Ben hep kalan oldum.

Gitmelerimde hep yollar kapalıydı, çıkmazdı ya da havada yağış vardı.

Hep sustukça altında bir şeyler aradılar. Konuşamadıkça dibine kadar sorguladılar.

Giden hep yarının sancılarını bıraktı bana

Acıttılar

Kırdılar

Yaktılar.

ÖLDÜRMEDİLER AMA.

Sonra ben hep giden oldum, çünkü kalmayı unutmuştum. Hep susarak gittim. Giderken bile arkamdan sıkılan kurşunların acısını göstermedim. Çünkü artık yüreğim gitmeye planlanmıştı.

Beddua ettiler, edenlere destek çıktı dostlarım.

Konuştular sağda solda, arkadaşlarına anlattılar, kötülediler, aramadılar, aradığımda ise cevap vermediler.

Anladım ki;

“ben yıllardır arkadaşlarımı hayatıma girecek olanlar için hazırlamışım.”

Yalnız ve çaresiz kaldım.

Ya peki benim penceremden hiç baktınız mı ?

Bakmadan konuştunuz hep.

Ben olsam asla gitmezdim

Bırakmak yakışmaz delikanlıya gitmek,

Sevmiyorsan kalmak insanlık dışı diye hep kendi pencerenizden seslendiniz.

Biran olsun hiç aralayıp perdeyi, benim tarafımdan baktınız mı aynaya ve dışarıya. Hiç gözyaşlarınız belli olmasın diye sadece yağmurda ağladınız mı ?

Peki her şarkıya kendinizi ekleyip, kendinize armağan ettiğiniz kaç gününüz var ?

Kaçınız sabah ezanını dinledi günlerce ?

Sırf duygularınızı sorgulamak için elinize aldığınız kitabı, gereksiz yere kaç defa sayfalarını kurcalayıp sıkıldınız ?

HİÇ

Her şeye sadece kendi pencerenizden seyirci kaldınız.

Bilmediniz bu adam neden böyle diye.

Anlamadınız beni ya da bir başkasını. Biraz aralayın perdenizi açın perdenizi göreceksiniz.

Gitmekte ya da kalmakta değil marifet, gerçekten sebebini sorgulaya bilmekte.

Görebildiklerinizle yaşayın..

Bırakın göremediklerinizin bir sebebi vardır illaki.

Özgürlüğünüzü kısıtlı yaşayın..

 
Toplam blog
: 54
: 422
Kayıt tarihi
: 13.05.13
 
 

Radyo programcısı ve İzmir Eylül Universitesi Metalurji Malzeme ve Mühendisliği okumaktayım.   Di..