Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '18

 
Kategori
Üniversiteler
 

Özgüven Kazanma Yolları

HATA YAPMAKTAN KORKMAYAN  OĞLUM

Canım oğlum,
“Hatasız kul olmaz, hatam ile sev beni” diyen şarkıyı söyleyen ne kadar samimi söylemekte  değil mi ama ?

Canım oğlum,
“ Ben hata yapmam” diyen bir insan bile bunu yaparken hata içindedir ve hatalarını görmemezlikten gelerek hata yapmaktadır. Her insan hata yapar. Önemli olan hatada ısrar etmemek ve hatalarından ders almasını bilmek, aynı hatayı da bir defadan fazla yapmamaya gayret etmektir.

Canım oğlum,
Hata yapmak ve hatadan dönerek hatalarını tekrar tekrar etmemek , “ Yanlış hesap Bağdat’tan döner” diyerek hatasını daha yakın yerden döndürmeye çalışmak azimli, hayatı ve hayatta başarılı olmak istemeyi sevenlerin görevi olmalıdır.

Canım oğlum,
Senin yaşın küçük. Yaşı küçük insanlar daha fazla hata yapar .Buna paralel olarak zaman zaman sende çok hatalar yapmaktasın . Ama annen ve ben sana  hata yaptığın zaman özür dilemesini öğrettik ve sende haya yaptığın zaman özür dileyerek hatalarından ders alarak daha fazla hata yapmamaya çalışmaktasın bu da benimle annenin hoşuna da gitmekte .

Canım oğlum,
Üniversitede okurken, arkadaşlarıma karşı en ufak hatamda arkadaşlarımdan özür dilerdim. Maksat onların gönüllerini hoş tutmak ve bana karşı önyargılı olmalarını engellemekti. Ama arkadaşım belli özür dilemeyi bir  küçüklük olarak algılamaktaydı ki, “her hatadan sonra özür dilemektense hata yapmamaya bak” demişti. Demek ki arkadaşım hata yapmadığını zannetmekteydi. Ama insanın hata yapmadığını zannetmesi bence hataların en büyüğü . Özür dilemek ve teşekkür etmek medeni insanın en çok yapması gereken şeylerin başında geldiğine ben her zaman inanırım.

Canım oğlum,
Üniversitede okurken bir arkadaşım  benden kitap istemişti de ben ona kitabı temelli veremeyeceğimi ve belli süre vereceğimi ona iletmiştim. Bu sürenin ne olduğunu da anlatmıştım ve süresi geçtiği halde vermediği için de ondan kitabı geri vermesini istemiştim. Bir insanın ödünç verdiği şeyi zamanı gelince  geri istemesi doğal değil mi? Ama arkadaşım kendi hatasını benim üstüme atarak  orada burada ondan kitabı istemek ile hata ettiğimi söylemiş. Dedikodumuzu yapmış uzun uzun. Biraz düşününce gerçekten de  kitabı istemekle değil de  ona kitabımı emanet etmekle ne büyük hata ettiğimi anladım ve  Bir hayat dersi daha aldığımdan dolayı halime şükrederek bana çok lazım olan kitapları artık başkalarına asla vermemek gerektiğini de anlamış oldum. Bu hayat dersimi seninle de paylaşmak bana mutluluk verdi işte oğlum.

Sevgili oğlum,
Özür dilemek , af dilemek çok insana göre  insanın küçük olmasına sebep olur ön yargısı vardır ama asil insanlar hem özür diler hem teşekkür eder. Bu iki kelimeden oluşan   “özür dilerim” ve “teşekkür ederim”  sözleri bence en az emekle en büyük getirisi olan yatırım olarak  geleceğimize ışık tutar. Ben “Teşekkür ederim” veya “ özür dilerim” sözlerini sık sık kullanmayan insanlara acırım . senin bunları bilmen bana hayat sevinci olmakta .

Canım oğlum,
Cezaevleri , ıslahevleri hastaneler çok zaman bu iki kelimeyi kullanmasını bilmeyen insanların öfkeleri sonucunda  çıkan olayların neticesinde  ceza alan yaralanan insanlarla doludur. İlerde pişman olmamak ve gereksiz yere problem yaşamamak için hatalarımızı hemen kabul etmeye bakmalı ve  özür dileyerek insanlara da  bu güzel hasletleri aşılamaya bakmalıyız.

Canım oğlum,
Hataların çoğunun cahillikten ve bilgisizlikten olduğunu sen de ben de bilmekteyiz  ve  akıllı bilgili ve yerinde konuşmasını bilen ve dengeli insanların daha az hata yaparak insanları kırmadığını da sen bilmektesin. Bu yüzde hayatta bir yandan okulunda sosyal hayatında başarılı olmak için çaba harcarken bir yandan da  insanlarla ilişkilerinde onlara karşı hata yapmamaya bakmak hem hayatının başkalarına göre daha rahat ve stressiz hem de güzel geçmesine sebep olur.

Canım oğlum,
Yukarıda  anlattığım daha önceki anımda göreceğin gibi  öyle insanlara rastlayacaksın ki  cahilliklerinden dolayı hiç hata yapmadıklarını , hatta kendi  hatalarını bile sana yüklediklerini göreceksin.

Canım oğlum,
Gene çalıştığım iş yerinde bir bayan arkadaşım vardı. Kaba saba insandı çok kitap okuduğunu iddia ederdi ama  ben onun iş yerinde hiç kitap okumadığını  gördüm ve  benden devamlı kitap isterdi. Ona kitap verirdim. Şu sana hediyem şu ödünç kitap derdim. Verirdim. Sonra gene gelir isterdi. Ben ona “ Daha önceki kitapları getir hele” deyince ne derdi biliyor musun “ Bana kitap vermedin ki” derdi.  Yani  kendi hatasını hemen sana atmakla insan olduğunu zannetmekteydi. Kitap okumayı seven insan kitabı ya satın alır ya da  gerçek manada kitap okuyorsa  aldığı emaneti zamanında teslim ederdi.

Canım oğlum,
Çok sık olarak,  palavra atan insanları görürüz ve ayda 50 kitap okuduğunu mu iddia eden, yoksa  her gün bir kitap okuduğunu mu iddia eden insana rastlarsın ama hayatlarına baktığın zaman  hiç de kitap okuyan insanlara benzemezler . Amacı insanlarla alay etmek dalga geçmek olan insanlara her zaman ben acırım.

Canım oğlum,
Hata yapmadığımızı iddia etmekle hatalar ortadan kaybolmaz. Tersine biz  hata yapmadığımızı söylersek insanlar üzerinde güvenilir insan olma  vasfını kaybederek yalan konuşan , palavra atan , hatasını inkar eden ve onunla dost olunmayacak insan  damgası yiyerek  yalnız kalma riskine doğru gideriz.

Canım oğlum, bir tanem,
İletişim kurmasını bilmeyen insanlar iletişim kurmayı çok seven ve devamlı insanlarla iletişim halinde olmak isteyen insanlardan korkarlar. Aslında korktukları  kendilerinin gelişmesine engel olan hatalarıdır. Daha önce sana dediğim gibi kendi korkularını , sanki iletişim kurmak isteyenler tehlikeli imiş gibi yansıtarak  toplumdan uzaklaşmak ve yalnızlaşmaya giderler. Yalnız kaldıkları zaman da  neden yalnız kaldıklarını anlayamazlar . Çünkü kendilerinin hata yapmadığına inanarak kendilerini tehlikelerden aşırı korumak adı altında gelişemediklerinin farkına da varamazlar.

Canım oğlum,
Hayatın boyunca  hata yaptığın zaman hatanı nasıl telafi edeceğini düşün ve kendine olan özgüvenini hiçbir zaman kaybetme ve  hataların ne kadar erken telafi edilirse o kadar faydalı olacağının bilincinde olarak hemen hatalarını  gidermeye bak ve o hatalarını da her zaman göz önünde bulundurarak tekrarlamamaya bak bu da zamanla senin daha az hata yapmana sebep olacak.İnsan bir şeyi yapa yapa alışır ve bir şeyi daha az yapa yapa daha yapmayacak ya da çok az yapacak hale gelir hatalar ve güzelliklerde  yapa yapa daha güzel hale gelir ve sonunda insanlar güzellikleri daha çok kötü şeyleri de daha  az yağan insan olur.

Muhabbetle sevgi ile seni kucaklamaktayım.

Selamlar ve saygılarımla..

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..