Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '18

 
Kategori
Psikoloji
Okunma Sayısı
891
 

Özgüveni Arttırmak İçin 7 Öneri

Özgüveni Arttırmak İçin 7 Öneri
 

İnsanlar yaşamları süresince başarılı olmak ister. Bu başarının sağlanması için ilk adım özgüvendir. Özgüven duygusunun önemini bilen bireyler olduğu kadar bu duygunun öneminin farkında olmayan insanlar da az değildir. Farkında olamayan insanlar kendilerindeki düşük özgüveni yükseltmek için hiçbir şey yapmazlar.

Özgüven duygusunun güçlendirilmesi önemlidir. Zira bireyin okul, iş ya da sosyal çevresinde aktif olabilmesi için ilk olarak özgüven duygusunu güçlendirmesi gerekmektedir.

 

Özgüveni Arttırmak İçin 7 Öneri

1 – Olumlu İçsel Konuşmalar:  Özgüven düşüklüğüne neden olan en birincil sebep olumsuz içsel konuşmalardır. Dolayısıyla birey işe bu içsel konuşmaların niteliğini değiştirmekle başlamalıdır. Olumsuz içsel konuşmaları susturup onların yerine olumlu içsel konuşmalar yerleştirmelidir. Örneğin; “Bu işe kalkışma, yapamazsan rezil olursun” gibi olumsuz bir içsel konuşmayı susturup, onun yerine “Zor bir iş olabilir. Başarılı da olabilirim başarısız da olabilirim. Başarısız olmak rezil olduğum anlamına gelmez.” Anlamını içerebilen olumlu cümlelerle kendinizi destekleyin.

2 – Motivasyonu Yüksek Tutun: Yaşam boyunca amaçladığınız her şeye ulaşamayabilir, hedeflediğiniz her şeyi gerçekleştiremeyebilirsiniz. Bu durumların motivasyonunuzu bozmasına izin vermeyin.

3 – Kendinizi Takdir Edin: Birçok insan genelde yaşamlarındaki olumsuz noktalara odaklanırlar ve kendilerinin yaptığı güzel işleri göremezler. Her bireyin yaşamında mutlaka olumlu ve başarılı olduğu bir sürü anısı vardır. Bu anılarınızı hatırlayın. Hatta yaptığınız bu güzel işler için kendinizi takdir edin.

4 – Mükemmeliyetçi Olmayın: Mükemmeliyetçi yaklaşım da özgüveni olumsuz etkilemektedir. Yeryüzünde kusursuz bir insan olmadığını unutmayın. Herkes yanlış yapabilir ve herkesin hayatında ulaşamadığı hedefleri vardır.  En iyiyi ve en güzeli hedefleyebilirsiniz ancak her hedefinize ulaşamayacağınızı da bilmelisiniz.

5 – Başarısızlıkları Avantaja Çevirin: Girişimde bulunduğunuz her durumda istediğiniz sonuca ulaşamayabilir yani başarısız olabilirsiniz. Bu durumda yapmanız gereken en önemli şey kendinizi suçlamak yerine yanlışı nerde yaptığınızı bulup doğruya odaklanmaktır. Her başarısızlığı hedefe ulaşmak için bir araç olarak görün.

6 – Yeni Deneyimler Edinin: Beceri alanlarınızın dışına çıkın. Farklı ve yeni deneyimler sizin kendinizdeki cevheri fark etmenizi sağlayacaktır. Yeni deneyimlerde bulunurken performans kaygısına kapılmayın. “Başarılı mı olurum yoksa başarısız mı olurum?” düşüncesi olmadan yeni deneyimler edinirseniz her denemede performansınız artacaktır.

7 – Kendinizi ve Sahip Olduklarınızı Başkalarıyla Kıyaslamayın: İnsanlar maddi ve manevi olarak birbirlerinde farklılaşırlar. Kimi kötü imkanlara sahipken kimi nispeten daha iyi durumda olabilir. Kendinizi kıyasladıkça her zaman daha iyi durumda olan birileri karşınıza çıkacaktır ve motivasyonunuz bozulacaktır. Dolayısıyla sürekli kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak enerjinizi boşa harcamayın.

Uzman Psikolog Uğur ŞENTÜRK

 

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 344
Kayıt tarihi
: 31.05.18
 
 

Uzman Klinik Psikolog. Bilişsel Davranışçı Terapi Uzmanı. Bireysel, Aile ve Çift, Cinsel terapile..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster