Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Klinik Psikolog Nurcan Arslan Kanber

http://blog.milliyet.com.tr/nurcanarslan

23 Aralık '13

 
Kategori
Psikoloji
 

Özgüveni mi sorguluyorum?

Özgüveni mi sorguluyorum?
 

Öz Güvenimizi Yeteri Kadar Besleyebildik mi?


ÖZ YETERLİLİK DUYGUSU

Erken yaşlarda çevreyi keşfeden çocuğa verilen olumlu destek , yeteneklerine duyulan güven, farklılığına ve kişiliğine duyulan saygı sayesinde sınanarak pekişen psikolojik bir inançtır.

Yeni bir işe başlarken , bir derse, bir kursa, takıma yazılırken hepimizin aklına  ‘’ Acaba yapabilir miyim ? Başarılı olacak mıyım ? Üstesinden gelecek miyim ? ‘’ gibi sorular takılır.

Bu tür düşünceler kimliğimizi anlık heyecanlandırıp, endişelendirir. Kimilerimiz ise eli , ayağına dolaştıracak şekilde tir tir titretir. Yapılan iş ne olursa olsun hangi ortamda bulunursak bulunalım; okulda, işte, sporda ya da farklı yerlerde konulara  hakim oluşumuz , inancımız ve öz güvenimizdir. Başarımız ya da başarısız durumumuz bilgiye bağlıdır. Diyelim ki yaptığımız işe her konuda hakimiz. Gerekli tüm bilgi ve tecrübelerimizle kendimizi , daha donanımlı hale getirdik, araştırma ve yenilikçi   bir ruha sahip olarak yılmadan çalışmaya devam ettik. Edinilen tecrübe donanılmış bilgiler kişinin kendine güven vermesini sağlamaktadır. İşe olan sevgi ve saygı ile başarının artmasına yardımcı olacaktır. Böyle bir kişi iş ortamını değiştirişe bile aynı alanda , aynı konuda çalışmaya devam ettiğinde yeni bir iş heyecanını çok anlık yaşamaktadır. Her kesin bir yere gidip de olma süreci vardır. Bu bir kaç günlük  ve geçicidir. Ama bunu devamlı güvensizlik haline getirerek heyecanlı, mutsuz, panik durumu yaşam şekline çevirmek öz yetersizlik öz güven eksikliği ile alakalıdır.

Güzellik akademimizde eğitim süreci boyunca öğrencilerimize kendilerine öz güven konusunda değişik eğitim seminerleri verilmektedir. Eğitimlerini tamamlayan ve mezun olan, iş hayatına atılan öğrencilerimizle kendilerine güvenmeleri, heyecanlarını yenmeleri açısından örneklerle yardımcı olmaya çalışıyoruz.

Örneğin : öğrencilerime hep ayna karşısına geçerek defalarca müşteri, uzman diyaloglarını geliştirmek adına prova yapmalarını ve duruş , konuşmada , bilgide yeterli gözlem eksikliklerinin tamamlanması gerektiğini söylemekteyim. Hiçbir zaman ben öğrendim, ben yapabiliyorum, ben tamamım gibi tehlikeli ve şüphe oluşturacak sözlerden kaçınılmalı. Unutulmamalı ki bilgi edindikçe öğrenilir. Ben her şeyi biliyorum diyen kişi bence hiçbir şey bilmiyordur. Her gün yeni bir şey öğrenmek için güne başlamalı , yenilikçi , araştırıcı, öğrenici ve öğretici bir ruh haline bürünmemiz gerekmektedir. Ruhumuzu , bedenimizi olumsuz düşüncelerden arındırarak bilgi ilei öz güven ile , sevgi ile donatmalıyız.

Kendi benliğimizi , öz güvenimizi beslemeliyiz.

 
Toplam blog
: 69
: 3739
Kayıt tarihi
: 23.08.12
 
 

Anadolu Üniversitesi'nde lisans eğitimini tamamladıktan sonra, İstanbul Gelişim Üniversitesi'nde Kl..