Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '10

 
Kategori
Spor
 

Özhan Canaydın: Galatasaraylı centilmeni uğurlarken...

Özhan Canaydın: Galatasaraylı centilmeni uğurlarken...
 

Her ölüm erken ölümdür (Cemal Süreya)



Çevremden biliyorum, Galatasaraylılar Özhan Canaydın’a kızıyor, Fenerbahçelilerin onu centilmen görmelerini, dile getirmeseler de, 6-0‘lık maçta Fenerbahçe’yi alkışlamasına bağlıyorlardı.

Oysa yanılıyorlardı.

Canaydın, bana göre, siyasette Erdal İnönü’nün temsil ettiği Batılı anlayışı temsil ediyordu. Onun Fenerbahçe’yi alkışlamasını, Aziz Yıldırım’ı kutlamasını, ancak, buna bağlayabiliriz. Çünkü o, Batılı kültürünü özümsemiş, bir centilmendi, beyefendiydi.

Bizim toplum, her şeyin en iyisini bildiği havasında olan aydınlar (!), bu anlayıştaki insanları anlamakta zorlanır, üstelik, anlamak için kafa yormazlar. Bağıran çağıran, bol keseden atan, demagoji yapan, toplumun duygularını “gıdıklayan”lardan hoşlanmak, bakıyorsunuz, “moda”ya dönüşüyor.

Canaydın gibi, Erdal İnönü gibi kişiler, kimilerine “hafif” geliyordu.

*****
Kimi Galatasaraylılar Canaydını anlamadılar; özellikle Fenerbahçelilerin anlamasını ise hiç...

Kimi spor yazarları da anlamadı.

Hele, spor yazıları yazan, programları yapan “kıymeti kendinden menkul” biri, Canaydın’a gönderme yaparak, “Galatasaraylılığımdan utanıyorum” bile dedi. Uluorta kullandığı sözcüklerle, ağır sözcüklerle, hakaret etmekten de geri durmadı. Bugün yazdığı yazıda,” fikir bazındaki bu müthiş kavgaya rağmen dostluğumuz yürüdü” diyebiliyor.

Dostlukla, hakaret nasıl bir arada yürür?

*****

Özhan Canaydın kırgındı.

Canaydın’ın şu sözleri kırgınlığını anlatıyordu:

“Ali Sami Yen Stadyumu'nda açılan, ‘Dışımızdan biri Özhan Canaydın’ pankartından sonra, maçlara gitmiyorum.”

Üzüntüsünü dile getiren Hasan Şaş, bakın, pankart konusuna ne diyor?

“İnsanlar onu ölmeden önce anlasaydı keşke. Ben vicdanen çok rahatım. Görevimi yaptım. Statta pankart asanlar veya astıranların vicdanları rahat mı onu sormak istiyorum."

(Benzer ayıbı, kimi Beşiktaşlılar, saygın bir insan/ yönetici olan Süleyman Seba’ya yapmışlardı.)

*****

Özhan Canaydın kırgındı.

Vasiyetinde, İstanbul’da tören istemediğini belirtiyor, Galatasaray bayrağı da...

Kardeşi Mustafa Canaydın açıklıyor:

''Özhan Canaydın'ın cenazesinde, Galatasaray bayrağı değil, Galatasaray kurdelesi olacak.”

*****

Canaydın’ın ölümü üzerine Galatasaray camiasından söylenenlere bakınca, bana en içten/ inandırıcı Hasan Şaş, Hakan Şükür ve eski yönetici Abdürrahim Bayraktar’ın söyledikleri geldi.

“İnsanlar onu ölmeden önce anlasaydı keşke. Statta pankart asanlar veya astıranların vicdanları rahat mı onu sormak istiyorum." (Hasan Şaş)

".. kötü zamanlarda bile hep yanımızda olması, kimsenin üzerine suçu atmaması, yani şimdiki yöneticilere baktığımızda hiçbirinde göremediğimiz ama onda fazlasıyla olan, hatta gereğinden fazla gördüğümüz bir şeydi.” (Hakan Şükür)

“O her zaman içimizde yaşayacak. Hayatını Galatasaray’a adayan bir başkandı.” (Abdurrahim Albayrak)

*****

Seni ben de sevmiştim.

Işıklar içinde yatasın...

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..