Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Özledim...

Özledim...
 

Özledim. Hem de çoook özledim. Eskileri özledim. Hani o mum ışığında, cayır cayır yanan sobanın üstündeki fındıklarının olmasını beklerken, büyükler bize eski anılarını anlatırdı ya hani... O sırada biz büyük bir merak ve heyecanla onları dinlerdik. Geç saatlere kadar sohbet ederdik. Eskilerden konular açıldıkça açılır açıldıkça açılırdı. Hani bazen de eski fotoğraf albümlerine bakardık. Ordaki insanları hatırlardık. Bu kim, bu kim diye birbirimize sorardık. Ne güzel günlerdi... Peki ya şimdi?

Evin kızı/oğlu bilgisayarın başında. Annesi yemek hazırlıyor. Babası maç izliyor.
Aynı evde bir insan mı var ne var? Birbirlerinden habersiz yaşıyorlar.
Hepsi kendi havasında...

Elektrikler kesiliyor...
Evin oğlu/kızı bilgisayar kesildiği için, baba televizyon gittiği için, anne elektrikler kesildiği için sinirleniyor.

Oysa ben ve ailem, yine aynı o eski günler gibi oluyor diye seviniyoruz. İşte o zaman anlıyoruz o eski günleri ne kadar özlediğimizi... Keşke sadece elektrikler kesildiğinde olmasaydı aynı manzara...

Ya da bir misafiri davet ediyoruz. Diyor ki:
-Bir bakıyım. Bugün günlerden ne? Çarşamba. Ayyy, kusura bakma canım ama gelemem. Dizim var.

Bu yani. Bu kadar.

Ya da kırk taklayla geliyor. Hep beraber oturuluyor dizi seyrediliyor. Dizi bitince de evli evine köylü köyüne. Ne bir sohbet ne bir şey...

Sonra da diyoruz ki Türkler çok misafirperverdir. Evet, öyleydik. Ama eskiden. Eskiden bir evde televizyon vardı. Çok garip bir şeydi. Ya şimdi? Bir evde televizyon olmayınca garip bir şey oluyor.

Yanlış anlamayın. Teknoloji düşmanı bir insan değilimdir. Ben de yararlanıyorum televizyondan bilgisayardan ama, her şeyi tadında bırakmak lazım diye de düşünüyorum. Çünkü eğer böyle giderse iyice milli benliğimizi, beraberliğimizi kaybedeceğiz.

Benim gibi düşünen ya da farklı bir bakış açısından bakan sizlerin yorumlarını bekliyorum...



 
Toplam blog
: 52
: 1454
Kayıt tarihi
: 23.10.07
 
 

Merhabalar. 1997 Antalya doğumluyum. Zonguldak'ta yaşıyorum. 2007'de aranıza katıldım. Burası ben..