Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '21

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Özledim seni İstanbul...

Mayıs ayının son günü geldik...

- Mayıs ayı, İstanbul için, doğanın canlandığı ve bir kat daha renklendiği bir ay'dır...Yaz'ın koyusu, güneşin kızgınlığı daha fazla artmadan; doğanın yarattığı bu güzelliği ve de renk cümbüşünü kaçırmamak için, doğduğum ve hala da yaşadığım bu güzel şehri-dünya şehrini- bir tur atarak gezmek isterdim doğrusu...

- Ama, ne mümkün...Bildiğimiz nedenlerden dolayı, bir yıldan beri, İstanbul'u gezmeyi bırakın; gezdiğim yerleri bile unuttum...

İstanbul, benim için; daha doğrusu tüm İstanbullu'lar için, Lale Devri şairi Nedim'in, "Bir sengine yekpare Acem mülkü fedadır" dediği gibi bir şehirdir.

- Cennet'in, bu güzel şehrin, altında mı, üstünde mi olduğunu bilmediğini söyleyen Nedim gibi, İstanbul sevdalısı bu garip de,  Boğaz'ın iki yakasına dağılmış ve yedi nazlı tepesine serpilmiş bu şehrin, Cennetin altında mı, üstünde mi, yoksa içinde mi ; olduğunu nereden bilsin?

İran'lı şair ve filozof olan Ömer Hayyam'ın, "kimsenin gidip görmediği ve kimsenin de haberini getirmediğiğini" söylediği  bir yeri, ben İstanbul ile nasıl kıyaslarım?

Kuran'ın Nisa Suresi'nin 57. Ayet'inde, Cennet,"...içlerinde ırmaklar akan, koyu gölgelikleri olan..." bir yer olarak belirtiliyor...

Bugün, İstanbul'da, benzeri yerler, istenmediği  kadar çoktur...

Şair Nedim, Kuran'daki Cennet'in, bu tarifini bilseydi(belki de biliyordu), İstanbul'u bu kadar güzel anlatır ve İstanbul'u Cennet'le kıyaslar mıydı acaba?

*

- İstanbul, benim için, müsesna bir varlıktır; en nadide bir mücevherdir; "kainata göz kırparak eğlenen" bir dünya şehridir..."Her gönülde bir arzudur"...Mıknatıs gibi çeker insanı kendine...

- Madem ki, bu "pandemi" döneminde bu güzel şehri "doya doya" gezemiyorum...Yalnızca özlem duyuyorum; öyleyse Şairimiz Yahya Kemal'in, isatanbul için yazdığı ve şarkı oarak da bestelenen şiirini hatırlayayım...

Sizler, bu şiiri okurken ben de şarkısını mırıldanayım...

- Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul !

- Görmedim, gezmediğim, sevmediğim hiçbir yer

- Ömrüm oldukça, gönül tahtıma keyfince kurul

- Sade bir semtini sevmek bile bir ömre bedel.

*

Bu güzel şehrin sade bir semtinde otururken, başka bir sade semtine taşınan ve İstanbul için özlem duyan ben de, bloğuma eşlik etsin diye, bir dörtlük karaladım...

- "Ben, beni aştı İstanbul, sen yüzünden...Ben, bende değil

- Beni senden sorsunlar İstanbul, beni benden değil

- Sen bende, ben de sende İstanbul, ikimiz bir bedende

- Ben sen yokuz, biz varız, şu koskoca evrende"(cdenizkent)

 

cdenizkent

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..