Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '08

 
Kategori
Anılar
 

Özledim

Özledim
 

Yoğurtçu


Ben 74 yaşındayım dostlarım. Bu yazımı özlemini duyduğum çocukluk hatıralarımdan bahsetmek ve o günleri tekrar yaşıyormuşum gibi olmak istediğim için yazıyorum.

Daha okula bile başlamamıştım, gri renkli bayağı iri bir kedimiz vardı. Tavuklarımızın çıkardığı civcivleri bahçede dolaşırlarken bekçi gibi beklerdi başka bir kedi, köpek onları rahatsız etmesin diye. Hiç birisinin zarar görmemesi için onlar tekrar kümeslerine dönünceye kadar başlarından ayrılmazdı. İşte o kedimizi özledim.

Dondurmacının, dondurmam kaymak diye bağırarak el arabasını sokaklarda sürüşünü, mahalleye geldiğinde elimizdeki kırk para (bir kuruş) ile mis gibi süt ve salep kokan dondurmayı gevrek dondurma külahında yalamayı özledim.

Evimiz üzüm bağlarının içinde idi. Biz o bağlarda dallarından kara üzümler sarkan asmaların arasında saklambaç oynardık ebe bizleri ararken bizde ebeye görünmeden sobeleme yapardık. İşte o oyunları özledim.

Çelik, çomak oyununu, ya satarım bal satarım ustam öldü ben satarım oyununu özledim.

Biz bu oyunlara dalar akşamın nasıl olduğunu unuturduk. Annem, Şeref haydi artık bak akşam oldu şimdi baban işten gelecek diye seslenişini özledim.

Bayramlarda kapı, kapı dolaşıp büyüklerin ellerini öperek bahşiş almayı özledim. Omzunda ki askıda Silivri kaymak diye yoğurt satan satıcıyı, kendi bahçesinde yetiştirdiği maydanoz, marul ve taze soğanları satan Ömer ağayı özledim.

Babamın yaptığı boyumdan büyük uçurtmayı özledim. Bir gün çok rüzgâr vardı da uçurtma beni de sürüklemişti ve komşular imdadıma yetişmişti, inanın onu bile özledim. Anlayacağınız eski günlerimi özledim.
Saygılarımla

ŞEREF AMCA

 
Toplam blog
: 9
: 415
Kayıt tarihi
: 27.11.07
 
 

1934'de Eskişehir'de dünyaya geldim. 2 yaşında iken babamın Ankara'ya yerleşmesi üzerine o yıldan so..