Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Özlemini çektiğim kahvaltı

Özlemini çektiğim kahvaltı
 

Calisma saatim ogreden sonra basladigi icin sabah kahvaltisini yapacak yapmak icin zaman sorunum yok. Acele ile cay hazirlayip dolaptan payniri, zeytini cikarip bir yanda yumurta kaynatmak... Bir yandan ise gitmek icin hazirlanirken cayi yudumlamak ekmekten bir lokma almak gibi.. Belki otobusu ya da kacirmamak icin kahvalti sofrasini oylece birakip kosturmak zorunda degilim .

Gelin gorun ki gonlumce kahvalti yapamiyorum. Cunku kahvalti yapmak icin Temel besin peynir burada, Ozellikle beyaz peynir o kadar az ve pahali ki. Zeytin de oyle. Ancak yurt disindan urunleri satan dikkanlarda bulabiliyorum. Kibrit kutusu kadar peynir yaklasik 7-8 dolar. Zeytin de oyle Komsunun zeytini kucuk teneke kutuda 10 dolar. Bize en yakin tat.

Peki yaziya eklediginiz sey ne diyeceksiniz. Beyaz olan peynir degil. TOFUU soya fasulyesinden yapilan, besleyici degeri yuksek bir besin kahvalti disinda diger ogunlerde yemeklere eslik eder. Bazen buradaya ozgu Nabe adi verilen yemek yurunde kullanilir. Balik yerken uzrine ince kiyilmis taze sogan ve soya sosu eklenir. Eger kaliteli olani olursa tadina doyum olmaz .

Siyah olani ise bir fasulye turu. Zeytin gibi gorunuyor degil mi? Ve ilginc olan tatli olmasi. Ekli fotografta cay ve recel gercek .

Buray ilk geldigimde marketleri dolasirken beyaz kaliplari gorunce cok sevinmistim. Beyaz peynir bulmak zorun olmayacak diye dusunmustum. Ozellikle bir tek tofu ureten dukkanalar su icinde bekletirler. Musteri gelince ozel kapa koyup strech ile kapatirlar .

Zeytin ise buyuk magazalarin yiyecek bolumunde bizim zeytin selelerine benzeyen kaplarda yigili gramla satarlar ..

Bu denele buray gelen kardeslerime ya da yakinlarima ne istiyorsun deyince bir kilo da olsa teneke kutu da ya da paket icinde peynir getirin demek olur. Sonra kidim kidim yerim onlari .

Buray ozgu kahvaltiyi da seviyorum ama Ah beyaz peynir... Senin yerini hic bir sey tutmuyor. Anladim Ben yurdumu ozledim.. Anam babam yiteli cok oldu ama kardeslerimi ozledim yasadigim sehirleri OZLEDIM !

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..