Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '07

 
Kategori
Anılar
 

Özlüyorum..

Özlüyorum..
 

Bu sabah bir yaprak daha koptu. Ekranda gördügüm haber telefonla bütünleşti. İstanbul beni çağırıyordu. Uçaktan indiğimde beni karşılayan, dostumun, dostu yarım asırlık arkadaşı, kardeşi ağbim Orhan Karaveli idi.

Bir an göz göze geldik. Cumhuriyetin yetiştirdiği, Atatürkcü gençlerden birisiydi. Ne yazık ki bu değerler yaprak dökümü gibi dökülüyorlar. İnanıyorum ki ben her dökülen yaprağın yerini yeni yapraklar alacak. O Cinar sonsuza dek yaşayacaktir.

Birbirimizin eline sıkı sıkı sarıldık, kaybetme acısını gözlerimiz anlatıyordu.Baba dostunla hava alanında ayrılıp, ata ocağına gittik. Sevim anne dimdik ayakta orda bizi karşıladı. Yokluğunu belli etmemeye çalışıyordu. Dostum, arkadaşım, babam bizimleydi. Baba dostum ise bana sarılmış, yarım asırlık dostunu bende yaşıyordu. Saçlarımdaki ak tamamen kaplayınca babamın daha da benzeri olmuştum. Koluna takti, evine götürdü. Bizi karşılayan Sayın Serpil Hanım. (eşi)Bende eski dostu görüyordu.

Eskiden olduğu gibi iki bardak viski doldurdu. Zamanı geri döndürerek içinde, içimde dostluğu sevgiyi yaşadı.

Bu gün Cuma Ç.S.Tarancı nin dediği gibi Taht misali o........ dan bizlere bakıyordun. Bir köşe de yeğenler, kardeşler yakın, uzak akraba, diğer köşede komşu ahbap tanıdık... Ama bir köşe vardı ki daire olmuş. Faruk Geç' ler Ziya Nebioğlu' lar Necmi Tanyolaç'lar Orahan Karaveli'ler Vazfiye Özkocak'lar Bekir Kücük Çolak'lar G.Cemiyetin'den ismini yazamadığım dostlar.Beni aralarına aldılar bu delikanlı agbiler, ablalar.Yüzlerinde senelerin bıraktiği izler vardı ama gözlerinde bu Cumhuriyetin Atatürkcü gençlerini gördüm.Beni sana sarılırmışçasına bağırlarına bastılar.Genç gazeteci kızın Senem'in sırtını okşadılar senin ellerinle.Birazda hüzünlü idiler, Her dökülen yaprak onlardan bir şeyler götürüyordu.Karşına geçtik.Arkadaşım, dostum, babam .Bir ağızdan helalleştik, bakıştık anılarla.Omuzlarımıza aldık.Bizler kaldık seni her zaman özlediğimiz kalbimizde yaşattığımız dostlara gönderdik.

Dostum, arkadaşım, babam, şimdi Aşıyan'dayız.Baba Gündüz'ün yanından geçiyoruz, taşına dokunur bir şeyler mırıldanırdin.Bu sefer hasret bitti kucaklaşıyorsun. Minik kızın, kardeşim Diğdem in önündeyiz.Son Nokta.Taşında oturup gözyaşlarınla toprağını sulardın.Şimdi ise ona sarıldın koyun koyunasın. Dostum, arkadaşım babam şimdilik kardeşlerimle ağbilerimle ayrılıyoruz yanından. Halit Talayer, İslam Çupi, Celalettin Çetin agbilerime selam söyle unutmadık her zaman kalbimizdeler. ( Bak unutuyordum hani yakışıklı delikanlı vardıya Doğan Şener telefonda sesi iyi gelmiyordu , hastaydı o da seni andı söylemezsem borçlu kalırım).

Dostum , arkadaşım, babam nur içinde yat toprağın bol olsun.
Oğlun H.Alev Erdil

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..