Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '08

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Özür diliyorum!

Özür diliyorum!
 

Kültürel Miras


Ben bu gün Balıkesir de gördüğüm bir olumsuzluğu dile getirmek istiyorum. Eski Sümerbank yolundan aşağı vurun kendinizi; Genel de lokumcu ve şekercilerin yan yana, karşılıklı sıralandığı bir sokaktan geçersiniz. Burnunuzdan çiğnerlerinize dolar şeker kokuları. Renkli ve sade her türlüsü bulunur şekerlerin. Karnınız açıktıysa hemen sağda fırında taze mis kokulu simit sizi bekliyordur. Alın bir tane Alaca Mescidin hemen dibindeki çay ocağında dinlenin biraz. Bu mevsim sıcak bir çayla taze simit doyurur karnınızı. Bunlar güzel hoş şeyler ama ben bu gün beni ve eminim görenleri de üzen bir konudan söz edeceğim. Kültürel miras ve özür konusuna değineceğim. Etrafımıza dikkatli baktığımız zaman daha önce hiç dikkatimizi çekmeyen, yanından geçsek bile fark etmediğimiz bir kent dokusu görürüz. Birçoğu eski zamanlardan kalmadır bunların. Çeşmeler, evler, Camiler, Anıtlar neler ve neler. Birde mezarlıklar görürüz; Unutulmuş, yalnız bırakılmış, yosun tutmuş. Arlarını yabani otlar kaplamış mezarlar görürüz. Bu gün beni üzen bu yolun sonunda hemen sağda tarihi bir caminin avlusundaki eski mezarlardan bazılarının taşlarının kırılmış olması idi.

Toplumlar kültürel miraslarına sahip çıkmalı.

İşte bu yüzden eski mezarlıkta yatan atalarımızdan her kes adına özür diliyorum.

Özür dilemek zor biliyorum. İnsan her özür dileyişte biraz daha eridiğini hisseder. Özür dilemek bir meziyet, hem de az buz değil epey cesaret ve yürek ister. Özür dilemek hiçbir zaman alçalmak demek değildir. Aksine özür dileyen dilediğinin gözünde büyür kocaman olur. İnsanlar özür diler. İnsan insandan özür diler. Ağaçtan kuştan, çerden çöpten özür diler. Özür olumsuz durumların, tutumların telafisini sağlar. Yapılan bir yanlışın yaralarını sarar. İnsan özür dilemesini bildiği sürece insan kimliğine ulaşır. Siz hala özür dileyip dilememeyi tartışırken ben, tekrar ediyorum” eski mezarlıkta” yatan atalarımızdan özür diliyorum

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..