Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Özürlüler günü (Özeller günü)

Özürlüler günü (Özeller günü)
 

Özürlüler günü diye bir gün ilan edilmiş bütün dünyada 3 Aralık. Bu vesile ile bildiğimiz özürlü yapısında olan insanımızı arayıp, bu gününü kutluyoruz.

Bu, çok garibime gidiyor benim.

Birincisi, bu günde özürlü dostları arayıp onlara “özürlüler gününüz kutlu osun” deniliyor. Nasıl oluyor da özürlü olmayı kutluyoruz, ben buna şaşıyorum.

Eğer, maksat bu insanları arayıp hal ve hatırlarını sormaksa, bir yılda sadece bu gün mü aranılıp sorulmalı veya bu günü özürlü bayramı mı yapalım? Bu da doğru değil kanımca.

Ama şu olabilir bence: -Ben böyle düşünüyor ve böyle yapıyorum o günlerde.- Bu dostları arayıp sağlık diliyorum. Ayrıca dualarda bulunuyorum.

İkincisi ise -ki benim üzerinde durmak istediğim asıl nokta burasıdır-, hiçbirimiz tam olmadığımızı kabul ettiğimize göre veya dört dörtlük diye ifade ettiğimiz şekilde bir insan olmadığımıza göre hepimiz özürlüyüz.

Buna özür değil de engel ifadesini kullanacak olursak yine aynı kapıya çıkar; hepimizin farklı farklı engeli var. Sonuçta hiç kimse dört dörtlük değil.

Ben bu özürlü diye adlandırılan insanların ‘özürlü’ ismi ile değil de bir başka isimle isimlendirilmesini isterim; fakat kendim buna bir yakıştırma yapamıyorum. Belki bir başka dostumuz bu vesile ile daha uygun bir isim bulur.

Onlar da normal insanlar sıralamasındadır; fakat farklı yapıdadır. Onlara ‘özürlü’ diyerek hiç uymayan bir ifade kullanmayı doğru bulmuyorum; çünkü bizim normal dediğimiz insanlardan çok daha farklı, fazla yanları var. Normal diye ifade ettiğimiz insanların yapamadıklarını onlar yapıyor.

Her zaman söylediğim bir söz var: “Eğer insanın eksik bir yanı varsa, Allah o eksiği örtecek bir başka çok önemli özellik vermiştir ona.”

3 Aralık özürlüler (ÖZELLER GÜNÜ) için ilan edilmiş bugünde onlara sağlık diliyorum, mutluluklar diliyorum. İçinde bulunduğu halden şikâyetçi olan varsa sabır ve metanetler diliyorum.

Bugün, bütün insanlığı bu insanlar için duaya çağırıyorum. Bu gün vesilesi ile bütün özel insanlara saygı ve sevgilerimi sunuyorum.

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..