Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Seçil Varal Kılıçoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/secilvaral

19 Aralık '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Özürlülerin iş yaşamına kazandırılması

3 Aralık Dünya Özürlüler gününde katıldığım bir etkinlik beni çok duygulandırdı. Bazı kurumlar o kadar güzel işler yapıyor ki şapka çıkartmamak mümkün değil. İSÖM, İstanbul’ daki özürlü istihdamına çok ciddi katkıları olan , özürlülere eğitim ve iş olanakları için belediyenin kaynaklarıyla çok iyi işler yapmayı başarabilen bir kurum.

İş hayatı günden günde digitalleşiyor, daha az kağıt daha büyük ve entegre ERP sistemleri kullanılıyor. Peki bir çok iş yerinin hala yasal bir zorunluluktan dolayı istihdam ettiği özürlü personelleri nerede çalıştıracağız diye düşündünüz mü? Onlara nasıl görevler vereceğiz? Neredeyse her iş için bilgisayar kullanımı ihtiyacının oluştuğu dönemde nasıl yetiştireceğiz bu gençleri, nasıl hazırlamalıyız iş hayatına?

Bu sorulara yanıt vermeye çalışan İSÖM gibi kurumların yanı sıra şirket üst yönetimlerininde konuyla ilgili bir yatırım yapması gerktiğine inanıyorum. Özürlülere uygun ergonomik çalışma ortamlarının hazırlanması, esnek çalışma saatlerine geçiş konuları gündeme alınmalı. Birçok iş kolunda evden çalışma dönemine geçilecek önümüzdeki yıllarda, özürlü istihdamı kadar özürlülerin eğitimininde giderek önem kazanmalı ki onlarda evden çalışma gibi esnek çalışma koşullarında görev alabilsin.

Başta bilgisayar firmaları olmak üzere, tüm yetkilileri bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum. Eğitim sınıfları açmak , İSÖM gibi kurumlarla ortak projeler yapabilme fırsatları beni oldukça heyecanlandırıyor.

 
Toplam blog
: 2
: 489
Kayıt tarihi
: 27.12.08
 
 

1981 yılında İstanbulda doğan ben, sporla ve müzikle geçen haylaz bir çocukluk sonrasında Pertevniya..