Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '18

 
Kategori
Tarih
 

Padişah Ben İsem Sana Emrediyorum

Padişah Ben İsem Sana Emrediyorum
 

İkinci Murad Han, saltanatı daha 12 yaşında olan oğlu İkinci Mehmed’e (Fatih Sultan Mehmed) bırakarak, Manisa’ya inzivaya çekildi ve ibadetle meşgul olmaya başladı. 
 
Bu durumdan faydalanmak isteyen yeni bir Haçlı ordusu 1444 Eylül’ünde Türk topraklarına girdi. 
 
Vaziyetin ciddiyetini anlayan Sultan Mehmed, babasına yazdığı mektupla tekrar ordunun başına geçmesini istedi. Ancak İkinci Murad Han, oğluna saltanatın sahibinin kendisi olduğunu bildirerek, yeniden ordunun başına geçmeyi reddetti.
 
Bunun üzerine İkinci Mehmed Han babasına ferman gönderdi.
“Eğer padişah sen isen, devletimizi müdafaa etmek için gelin ve eğer padişah ben isem, sana emrediyorum, derhal ordumuzun başına geçin ve emrime itaat edin.
 
Bu fermandan sonra İkinci Murad Han, İstanbul Boğazı’ndan Avrupa’ya geçerek Edirne’ye geldi. Derhal idareyi alarak Varna’ya hareket etti ve Haçlı ordusunu bozguna uğrattı.
 
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..