Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '17

 
Kategori
Fotoğraf
 

Pahalı Makine Sizi İyi Bir Fotoğrafçı Yapmaz

Pahalı Makine Sizi İyi Bir Fotoğrafçı Yapmaz
 

MİNİCİKS HAYATLAR


Fotografın Arka Planı  
 
Uzun zaman önce herkes gibi “RESİM “ çekilerek başladım sonrasın da eniştem fotoğraf malzemeleri satan bir dükkana sahip olması bana bir fotoğraf makinesi  hediye etmesiyle başladı o zamanlar siyah beyaz film 12 poz çekebilen Lupitel 2 markalı fotoğraf makinası ile başladım bugun halen çalışır vaziyette kolleksiyonum arasında yerini korur . O dönem “RESİM “ çekmek kolay değil film alınacak içinde 12 poz var 12 kıymetli poz hepsini bir günde çekemeyiz , acaba ne çeksek diye günlerce düşünürüz apayrı keyifli zamanlar neyi çekiceni düşün ondan sonra para olacak o çekilen film karanlık odada  tab edilecek sonuç ne olacak ne çıkacak merakla heyecanla beklenen zamanlardı . Bazı arkadaşlarımız kendi karanlık odalarını kurmuş kendileri filmlerini tab edebiliyorlardı ama benim o şansım olmadı 
Fotograf çekmek dijital makinaların artması cep telefonları ile çok kolay hale geldi . Şimdiler de fotoğraf dan çok fotoğraf makinalarını konuşuyor bizim fotoğraf camiasi bu fotografı nasıl çektin demekten ziyade senin makine kaç lira , benim makinam daha pahalı gibi yüksek egoların tavan yaptığı bir hal aldı . Ben buna makina fetişizmi diyorum , makine nedir? Fotoğraf makinası insan gözünü en iyi taklit edebilen bir kayıt cihazıdır . Eğer siz makinanın özelliğini bilmeden fotoğraf çekiyorsanız o zaman sizin için değerli olan makinanın parasıdır . Öncelik pahalı ekipman ve makinaya sahip olmak değil sizi iyi bir fotografçı yapmaz bilakis yüksek egolu aşağılık kompleksi içinde olduğunuzu gösterir toplum içinde 
 
Ben biraz farklı tarz genelde hayalerimi çekiyorum diyeyim , insan uzun müddet bir tarz fotoğraf çekince hem kendisinde biraz bıkkınlık oluşuyor  hem de izleyicilerde . Sıkılma olmasın diye PANORAMA olarak adlandırdığımız çok karelerin çekilip birleştirilmesiyle oluşmuş kareleri çekmeyi severim mesela , bazan benim “ODAKSAL “ olarak isimlendirdiğim kısmı renk seçip kalan yerlerin siyah beyaz kalmasını sağladığım fotoğrafları çekmeye çalışıyorum , belki de siyah beyazı da azıcık renkli seviyorumdur . Son iki yılda ise daha farklı çalışmalara dünyada benim tespit edebildiğim yaklaşık 600 kişinin Türkiye de ise sadece benim çekmeye çalıştığım “MİNİCİKS HAYATLAR “ a yöneldim 
 MİNİCİKS HAYATLAR  Minicix Life  minyatür kurgu yada minimal olarak fotoğraf literatüründe yeni yeni yer bulmaya başladı  ölçek olarak çok küçükler mikro çekim diyebilirim ,  2 cm gibi figürlerle çalışıyorum , Küçük alanlarda küçücük insanlar bir şeyler yapmaya çalışıyor düşünün . kimi zaman bana bir gazoz kapağı havuz olur , kimi zaman brokoli bana orman gibi görünür veya yerde ki  ot benim için kavak ağacı gibidir , bazan tavla zarı benim için çamaşır makinesi de olabilir ocakda onun için isimleri Miniciks Hayatlar , Minicix Life 
Miniciks Hayatlar nerde yaşar 
Doğal olarak her insanın yaşadığı bir yeri bir köyü bir şehri vardır bizim Miniciks Hayatlar yaşamlarına Belyazı da devam ediyorlar, biraz fotoğrafın öğretisi diyelim siyah / beyaz ışık,gölge,silüetleri,günbatımları/gündoğumları,dağ tırmanışları, gölleri ,denizleri sevinç ve neşeleri de hep Belyazı da geçer burada ki amaç şu fotoğrafıma bakan bir insan biraz düşünsün biraz eğlensin yüzünde bir gülümseme olması yeterli bana 
 
Miniciks Hayatların insanları diyorum çalışmalarıma bir insan ne iş yaparsa hepsi figüre edilmiş halde var , polis memurları , postacılar, kayakçılar ,bisikletçiler, futbolcular, aklınıza gelebiliecek hatta aklınıza gelmeyen her meslek dalına figür üretmişler. Bu figür üretimde ALMANLAR çok iyi maalesef ülkemizde figürleri tedarik etmek çok zor ben genelde internet üzerinden ALMANYA dan getirtiyorum yolun çok daha başındayım haliyle ürünü tedarik etmek her zaman kolay olmuyor 
 
Yakın zaman da Miniciks Hayatlar ı çektiğim hayallerimi gerçeğe dönüştürüp bir sergi açmayı hedefliyorum 
 
  Mustafa Balta Miniciks Hayatlar / BELYAZI 
 
Toplam blog
: 10
: 300
Kayıt tarihi
: 11.09.12
 
 

Kayseri de yaşıyorum Kayseri TED Koleji mezunuyum Kendime ait iş yerim : Aps Artistic Photo Studı..