Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Paket ıspanakları mutlaka yıkayın.

Paket ıspanakları mutlaka yıkayın.
 

Bugün canım ıspanak yemeği istedi. Ispanağı çocukluğumdan bu yana çok severim. Hatta öykülerim arasında 'Yoğurtlu ıspanak istiyorum diye ağlayan küçük kız' adlı bir de denemem var. Kızamık hastalığı sebebiyle diette olan ve her gün yediği tavuk suyu çorba, muhallebi gibi yiyeceklerden bıkan ve bir sabah kalktığında ağaçların üzerine yağan karı görünce yoğurtlu ıspanak isterim diye ağlayan bir küçük kızın öyküsü.

Aslında öyküdeki küçük kız benim. Okula ilk başladığım yıllarda başıma gelen bir olay bu anlattıklarım. O zamandan bu yana ıspanağı çok severim. Ispanak yemeğini, ıspanaklı böreği ve yumurtalı ıspanağı.

İşte bu karlı günlerde de ıspanak krizim tutu. Manavda ıspanağın hem donmuş hem de çok pahalı olabileceğini düşünüp büyük marketlerden yaptığım sanal alışverişime paket ıspanak da ekledim.

Paketlenmiş ıspanağı Amerika'da çok alıyorum. Zaten orada açık ıspanak bulma şansı pek yok. Paketlenmiş, hepsi aynı boyda bebek ıspanaklar çok pratik oluyor. Hatta Burcu da bu ıspanalara çok alıştı ve sık sık alıp pişiriyor.

Amerika'da ilk aldığımda ne olur ne olmaz diye paketten çıkarıp tekrar yıkadım ıspanakları. Üstünde yıkanıp hijyene uygun kurutulduğu yazdığı halde güvenemedim ve tekrar yıkadım. Bu yıkamalar sırasında suyu kontrol ettim, bir tek kum tanesine bile rastlamadım.

Bu olay bende büyük bir güven duygusu yarattı ve paket ıspanakları yıkamadan pişirmeye başladım Amerika'da.

İşte dün marketten gelen güzel paketlenmiş ve tanınmış bir firmaya ait ıspanakları görünce bu soğukta ıspanak yıkama derdi olmadan yemeğimi pişireceğimi düşünüp mutlu oldum.

Sabah ıspanak paketini açınca gene şüpheciliğim tuttu ve bir su yıkayayım bakalım dedim. İyi ki  demişim. Zira yıkadığım ilk suya bir baktım, içi kum ve taş dolu idi. Oysa ki paketin üzerinde yıkanmış ve hijyene uygun kurutulmuştur diye bir de yazı vardı aynen Amerikadakiler gibi.

Ben de tıpkı manavdan alınan ıspanak gibi bir çok kez yıkadım pişirmeden önce bu paket ıspanakları. Ve inanın bana, son yıkayışıma kadar kum çıktı kalan suda.

Şimdi sormak istiyorum bir insan yaşadığı ülkede satın aldığı ürüne, tanıdığı firmalara ve daha bir çok şeye güvenemezse nasıl yaşar. Biz insanların en önemli dayanağı güven duygusudur. Küçük  bir çocuğun ebeveynine güvenmesi ve daha rahat uyuması gibi bizler de güvenmek isteriz herşeye.....

Güvenmek ve rahat uyumak........

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..