Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Paket sos - Bilinçli tüketim

Paket sos - Bilinçli tüketim
 

Paket Sos - Bilinçli Tüketim


Son günlerde bir gıda ürünü var ki hep karşımıza çıkıyor. Oraya gidiyorsun, paket sos. Bir de buraya gidelim diyorsun yine güzel bir paket sos. O zaman bu ürünün içeriğini bilmen gerekmez mi sevgili okur? Evet doğru cevabı verdin, sen bilinçli bir tüketicisin bunu bilmen gerekir. Tadına bakmakla tabi ki öğrenebilirsin ama bir de yemeden önce benden dinlemen daha lezzetli hale getirebilir yediğin gıdayı. "Bizim zamanımızda salça ekmek vardı. “ diyorsun biliyorum ama günümüzün salça ekmek türevlerini de tanımalısın.

Şimdi önce bakıyorsun yemek yerken karşında küçük mini bir sos var, bunu ismine göre mi yemeyi tercih ediyorsun?  Tadınca belki tadı hoşuna gitmez, en iyisi ben sana anlatayım. Böylelikle o çok aç anında ürün incelemesi yapmak zorunda kalmazsın. Ya da sadece söylenişi kulağa hoş geliyor diye o sosu tercih etmezsin değil mi?

Mesela , Ranch paket sos. “ Reenç sos alabilir miyim? “ diyorsun. Ne var Ranch sos içinde? Ranch paket sos üretimini ve içeriğini bilip bilinçli olarak bunu istersen kendini daha iyi hissedebilirsin diye düşünüyorum. Ranch paket sos üretiminde , mayonez, yoğurt, sirke , nane , dereotu, sarımsak gibi gıdalar kullanılıyor. Yani senin “ Reenç “ sosun bence oldukça lezzetli. Çocuğun illa ki bir sos istiyorsa tercihin Ranch sostan yana olabilir. İkinci olarak sık tüketilen diğer bir sos, Barbekü sos . Bunu da sorsan birine , “ Barbekü işte. “ cevabı alman yüksek ihtimaldir. İyi ki bu konuya değinmişim diyorum ve devam ediyorum, bu sosta ise sirke , en önemlisi doğal tütsü aroması , salça , mısır nişastası gibi gıdalar kullanılıyor esas olarak.  Tabi bunlara ek olarak eser miktarda gıdalar bulunuyor ama bunlar temel olanlar. Bu sos kısaca paket üzerinde BBQ olarak karşınıza çıkıyor. Üçüncü olarak çocuklarınız için de piyasada bir ürün var ketçap olarak, bu üründe ise ketçap , elma suyu konsantresi ve şeker ile tatlandırılıyor ve c vitamini ilavesi bulunuyor. Son olarak bahsedeceğim paket sosta ise ,”  Bal ve hardal “ karıştırılmış. Bu zaten olan bir sos ama paket olarak karşınıza çıkan ürün, “ Hayatta ön yargılarınızdan vazgeçin. “ mesajı vermek için üretilmiştir belki de. Paket sos üretimi anlat anlat bitmez, çünkü bu bir kültürdür. Farklı ülkelerde de bu şekilde. Ben size bizim ülkemizde en sık tüketilen , bunun yanında bilmediğiniz ve işinize yarayacak ürün incelemelerimden bahsettim.

Şu da var ki, “ Biz sos yemiyoruz. “ tepkileri gelir bazen. Tamam sen istemiyorsan yeme, ama  bilmelisin ki senin çocuğun, yakınların , sevdiklerin günümüzde bu tüketimi yapıyorlar ve senin de bilinçli olman gerekiyor . Bir gıda ürününün sadece ismini bilmen yeterli değil. En azından artık içinde ne var ne yok biliyorsun, işte beni mutlu eden tam da bu.                                

                                                                                                                               Sağlıkla kalın!    

Not : “ Bal ve hardal paket sos, ön yargılarınıza birebir. “

                                                                                                                          Gıda Mühendisi 

                                                                                                                         Nermin Özge Bilge

   

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..