Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Pakize’yi kim kirletti?

Pakize’yi kim kirletti?
 

Romance & Cigarette filminden bir sahne...


Pakize,’Çok temiz, hoş –güzel’ anlamını taşıyor.

Geçtiğimiz hafta bir mail geldi. Pakize bir dil ile yazılmış.22 yaşındaymış ve Avcılar’da yaşıyormuş geçen haftaya kadar... Halasının yanında..

“Adımı Pakize koymuş ailem” diye başlayan ve akıllara durgunluk verecek komplolar ile dolu bir öyküyü kaleme almış Pakize.

“Her şeyimi kaybettim... Halam, işim, evim, okulum...Ve hepsinden önemlisi, bekaretim”

Dınını nıııııınnnnn...

İşte gitar telinin koptuğu an...

“ Ömer bey, tecavüze uğradım ve o iğrenç keltoş halen sokaklarda gezebiliyor. Başka canlar yakmak için elinde kibrit, köknar çırası arıyor adeta!”

Anlatım dili oldukça iyi olan mail ilgimi çekiyor ve sürdürüyorum okumayı.

Bittiğinde, yüzüme hınzır bir gülümseme yerleşiyor ve “ sen kendin aranmışsın çocuğum” diyorum. Sonra da bu düşüncem beni utandırıyor...”Doğru mu düşünüyorum acaba?”deyip kendimi ve olayı sorguluyorum. Ancak, işin içinden çıkamıyorum bir türlü...

***

İç Batı Anadolu’da kentlerinden birinde Lise’yi tamamladıktan sonra Üniversiteyi kazanıyor. Hem de halasının uzun yıllardır oturduğu Avcılar’da... Ailesi çok seviniyor bu işe, kendi, hala despotizminin altında ezileceğini düşünerek biraz bozuluyor. Yurtta kalıp özgür olabileceğini düşlüyor.Hatta bir iki sene sonra eve çıkma planları bile yapıyor, sınav sonuçları açıklanana kadar. Çaresiz halasının evinde çocuk odası olarak kullanılan odaya yerleşiyor ve Avcılarlı oluyor 19 yaşını henüz sürmeye başladığında..

***

Ailesi’nin gönderdiği harçlık yetmiyor bir müddet sonra İstanbul’da.. İş arıyor,halasının da desteği ile. Kendi anlatımına göre 1.77 boy ve 64 kiloda oldukça alımlı bir genç kız Pakize. Halasının bir tanıdığı aracılığı ile ilk görüşme yapmaya gittiği yerde işe başlıyor. ‘Patron çok sıcak kanlı biri’ diye anlatıyor önceleri.” Hiçbir rahatsız edici hareketi yoktu ilk dönemlerde. Bir ağabey gibi davranıyordu.. Beni koruyan kollayan yapısı, gösterdiği seviyeli ilgi ve arada bir yemeğe çıkmalarımızda gösterdiği nezaket beni etkiliyordu. Ne yalan söyliyeyim aşık oldum adama” diyor yazısında Pakize..Ve gelişmeleri detaylı bir biçimde anlatıyor..

***

Geç saatlere kadar çalışmalar, onu eve kadar özel otomobili ile bırakmalar, birlikte yemeğe çıkmalar, hafta sonu kaçamakları vs... Rahmetli Barış Manço’nun şarkı sözleri geliyor aklıma bu bölümlerde. “ Adem oğlu kızgın fırın, Havva kızı mercimek” Ve.. Sonraki anlattıkları anlattıkları Özdemir Erdoğan’ı getiriyor kulaklarıma..

... “Nedir bu duyduğum heyecan

Bambaşka bir duyguyla coşuyor şu an içim

Nasılda parlıyor gözleri

Bir duygu unuttuğum kaplıyor her bir yanımı

Aşık mı oluyorum 20 yas farka rağmen...” Ve başlıyor aşk.. Bir yıl sürüyor mutlulukları...

***

Derken devreye başka biri giriyor; işe yeni giren genç bir kız. Patronun ilgisi yeni elemana kayınca, durum bizim kızı rahatsız ediyor. Tipik kıskançlık kavgaları yaşanıyor. Adamın niyeti başından beri eğlenmek, hoş vakit geçirmek! Kızın sahiplenmesinden, hesap sormasından, kıskançlığından rahatsız oluyor. Olunca da kötü yüzünü göstermeye başlıyor. Bakıyor ki, durum daha kötüye gidecek; genç kız kıskançlıktan aklını kaçırmak üzere, eski gözdesini işten kovuyor.

Bizim kızın deliliği de böylece başlıyor. Hakikaten bela oluyor adamın başına. Kapısına gidiyor, ağlıyor, sızlıyor, ayaklarına kapanıyor, işe geri dönüyor, adam ne derse onu yapıyor, gel dediğinde geliyor, git dediğinde gidiyor. Yazdıklarına göre böyle biri değilmiş asla, büyü yapılmış ona!

***

Halasına durumu anlatıyor. Ne yapması gerektiği konusunda yardım umuyor Pakize. Hala, “ evimde senin gibi kaltaklara yer yok “deyip pılısını pırtısını toplayıp gitmesini söylüyor. Bir arkadaşının evine yerleşiyor, bir benzetme yapıyor kendine “ Yaprak Dökümü dizisindeki Nejla olmak istemiyorum” diyor. Ne alakaysa!

Mutluluğun sadece ve sadece eline erkek eli değmemiş kızların hakkı olduğunu anlatan Türk filmlerini seyrederek büyüyen bu genç kızımız da, bütün kurtuluşunun bekaretini bozan bu adamla evlenmek olduğuna inanıyor, başka türlü bir hayat kuramayacağını düşünüyor.

Ama Adam evli!.. Üstelik yeni bir sevgili daha edinmiş..

Nasıl bir cevap vermeliyim ben bu Pakize’ye?

Dip not: Bölgesel bir gazete çıkarıyorum ve bu mektup o gazetedeki e-mail adresime geldi.

 
Toplam blog
: 126
: 1276
Kayıt tarihi
: 10.09.06
 
 

48 yıldır yaşıyorum.Gazeteciyim, müzisyenim, babayım... Önce insan ve iyi bir yurttaş olabilme çab..