Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '11

 
Kategori
Balıkçılık
 

Palamut, Yunanlıların mı?

Palamut, Yunanlıların mı?
 

Balığın sicil no su: 11802341!


Dün (03.10.2011) Sarayburnu’ndaydım amacım biraz gezinmek ve çıtır çıtır istavrit yakalayıp eve götürmekti. Ama kısmet değilmiş. Bu arada, Sarayburnu'nda  en büyük balığı tutma şampiyonu olan bir balıkçı dostumuzun tuttuğu bu güzel  Palamudun yanağında 11.802.341 rakamı yazıyordu!

Birden suların içinden Tsunami etkisi yaparak, okyanusların tanrısı, deniz tanrılarının tanrısı Poseidon çıktı! Elinde bir fatura koçanı. Hemen üzerine bir şeyler karaladı ve uzattı. Balığın bedeli 20 Yunan sikke’si.
Yahu... Poseidon, tanrı kardeş; biz amatör olta balıkçısıyız... 
Balığın faturası mı olur? Hem sonra bize serbest!
 
Poseidon: Yok yahu amatörü vermez, profesyoneli vermez iyi alıştınız vallahi bizim balıklarımızı tutmaya? Siz kendi sularınızdaki balıkları çoktan bitirdiniz biz bu balıkları daha Çingene palamuduyken tutup numaralandırdık; bunlar Karadeniz’i dolaşıp bize torik olarak gelecekler. Bu balıkların havyarları da gelecek neslimizin haklarıdır. Siz çocuklarınızın ve hatta torunlarınızın bile istihkakını çoktan yediniz, bitirdiniz kardeeeeşşş! 
 
Allahtan imdadımıza deniz yaratıklarının çobanı Proteus geldi. 
Bizim adımıza Poseidon’a yalvarmaya başladı.
 
Yüce Poseidon: “Balıkları bitirenler bu arkadaşlar değil. Bu arkadaşlar kendileri bile doğru düzgün balık yemiyor ki torunları yesin! Hem bu amatör balıkçılar, balıkları ve diğer canlıları tutup öpüyor ve geri salıyorlar” deyip balığı tutan Rıdvan kardeşimize sordu. “Sen de öyle yapacaktın değil mi balıkçı kardeş” dedi. 
 
(Balığı tutan emekli Rıdvan abimizin korkusu Poseidon’dan değil, 20 sikkeyi ödeyememekten (!) kendisi emeklidir de! ) "tabi ya ben bu balığı öpüp geri salacaktım zaten. Simit çarpsın pardon ekmek çarpsın bak!"
 
Poseidon: İyi o zaman bende faturayı şimdilik iptal ediyorum sen balığı öp birde resim çekil ve sonra sal. Sakın ha hayvana bir zarar verme. Proteus sende bu barbar Türklerin avukatlığını yapmaktan vaz geç, git hayvanlarının başına, bak başka birileri ile kırıştırmasınlar pardon öpüşmesinler!
 
Poseidon yavaş yavaş boğazın derin sularına gömülürken “gözüm üzerinizde bir dahaki sefere balıkla nikâh kıysanız bile faturayı size ödetirim” dedi.
Ben eve gelir gelmez bütün olta takımlarını rafa kaldırdım. Bir daha balık mı?
 
Yahu kafama takıldı şimdi; gerçekten boğazdan geçen palamutlar Yunanlıların mı?
 
Aaa pardon söylemeyi unuttum; Proteus’un büyük babası Türk’müş, bu yakınlık ondan yani!
 
&&&
 
Not: Bu yazı Poyrazköy Koop. Bşk. Sayın Mustafa Kokoş Beyefendiye atıftır! Kendisi 14 cm lik çinakopa getirilen yasağı protesto etmiş ve yanılmıyorsam “Bu balığı biz tutmazsak Yunanlılar tutar” demişti. Demek ki biz Türkler küçük balıkları tutmalıyız, tutmalıyız ki Yunanlılar tutmasın! Bu nasıl bir mantık anlamış değilim! 
 
6 Ekim perşembe 2011 saat 11.00 de ulusal kanal da canlı yayında 
Sürkoop, bşk, Ramazan Özkaya, İstanbul birlik bşk, Erdoğan Kartal ve Poyrazköy Kop Bşk. Mustafa Kokoş ile balıkçılığımızın ve balıkçıların sorunları adlı 45 dakikalık bir program, Halit KONANÇ Bey tarafından yapılacaktır.
Programı izlemenizi öneriyorum.
 
Bu arada resimde palamudu tutan balıkçı dostumuz Rıdvan Beyi de tebrik ediyoruz...
 
Sevgili dostlar son bir ay içinde; Kırklareli (iğneada) - Antalya (Manavgat)- Sakarya- Kocaeli- Bilecik- Eskişehir- Ankara- Kırıkkale- Yozgat - Sivas- Erzincan - Erzurum (Oltu) - Ardahan (Göle) illerinde bulundum. Kah alabalık avı, kah dost ziyareti; kah iş; bu nedenle bir süredir siteye yazamıyordum.
Yarım kalmış onlarca yazım var ve ben yetişemiyorum.
 
Bu gezilerime önümüzdeki günlerde de devam edebilirim. Belki bir ay belki üç ay sürebilir! Kimse sakın MB ta neler olduğundan haberimin olmadığını sanmasın!
Poseidon gibi bende faturayı toptan kesebilirim ha ha ha.
Sağlıcakla kalınız.... :))
 
 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..