Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '08

 
Kategori
Kitap
 

Palto - Gogol

Palto - Gogol
 

Nikolay, sarıldım paltona, sığındım; çok soğuk Gogol, yaşamak istiyorum, şu meşhur Kuzey soğuğunda donmak bana yakışmaz, hani sıradan bir memur olsam da...

İnsanım be, insana sıcak yaraşır! Paltomda kumaş diye bir şey kalmamıştı, terzime yalvardım yama yap diye, öğrendim kumaş kalmayınca ortada yama nereye yapılacak; bana yeni bir palto şartmış, para nerde para? Maaşından ay ay arttırıp bir köşeye ayırdığın parayı kullan. Peki Gogol senin sözünü dinleyeceğim.
Benimle dalga geçen iş arkadaşlarım yeni paltomu görünce bende, birden kıymetlendim gözlerinde. Nikolay, senin palton adam olmayan beni adam kıldı şimdi Kuzey'de. Adamlığın gereği, bu gece parti var bizde, ben de katılıyorum size.
Gogol, oturduğum ev ev değil, mahallemi hiç sorma! Partinin verildiği eve yaklaştıkça aydınlandı sokaklar, güzelleşti tam insanlık, yaşanası oldu; paltomun içinde görünce partide eğlenenler beni, ne güzel hoşladılar, içim bir hoş oldu; sağ olasın Gogol. Partide az kalıp kalksaydım, paltoma bir şey olmazdı. Gogol verdi bana paltoyu, verdiği gibi de bir bahanesini bulup çekti aldı üzerimden; dünya onun dünyası. Işıklı sokakları geride bırakıp, karanlık bizim sokağa girince, girer girmez karşıma dikildi onlar ve yerdeyim ve canım yanıyor ve paltom yok ve paltosuzum Kuzey'de, soğuğun içinde; yooooooo!... Kuzey'de kim varsa yetkili hepsinin kapısını çaldım, o önemli kişi de dahil; kimse beni paltosuz adam yerine koymadı, kovalandım hep. Bu git gellerde soğuk da acımadı bana, öldüm çok geçmeden; paltosuz, palto özlemiyle.

1.Not: Ölmüş olsam da ben hakkım olan paltomu yine de istiyorum geri; karanlık basınca geliyorum o köşeye ve kim çıkarsa karşıma paltolu, çekip alıyorum onlardan hakkım olanı.

2.Not: Kuzey'i sardı bir korku, ben korkusu, hortlak bir ben sonunda o köşede yakaladım o önemli kişiyi, paltolu, ne güzeldi paltosu, aynı benim paltom gibi; teşekkürler Gogol, ölü olsam bile alıp gittim paltomu öteye, ötelere.

3.Not: Yalnızdı, yalnız yaşıyordu, çalışıyordu, kazandığı ile bir evde yarı aç yarı tok kendini kurtarıyordu işte; ama Kuzey, ama Kuzey'in soğuğu donduruyordu, palto, iyi bir palto şarttı, aldı mutlu oldu, sanki hayatında bir değişiklik olacaktı olmak üzereydi, ya da yine yalandı, paltosuz ortada kaldı, kalınca öldü, belki hiç yaşamamıştı; Gogol, ha Nikolay, yaz yaz yaz!...

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..