Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '11

 
Kategori
Kent Tarihi
 

Palu'da Haydanlılar

Palu'da Haydanlılar
 

www.ayancuk.com


Dr. Muharrem Bayar hocam ile birlikte “Haydan Köyleri” araştırmamız devam etmektedir. Her insanın bir amacı vardır, benim de amacım Anadolu’da yaşayan Haydanlılar’ı bulabilmek. 

Palu’da bir Haydan köyü var, ama o köy hangi köy bilmiyorum. Köylerin adları değiştiği için bulmakta zorlanıyorum. Ancak eski adı Buban, yeni adı ise Bozçanak olarak değişen köydeki Haydanlılar’a ulaştım. 

Teknolojinin gelişmesinin getirdiği imkân ve rahatlıkla Buban köyünün muhtarı ile konuştum. Muhtar Mehmet Özdemir, kendisi sağ olsunlar yardımcı oldular. Eski Muhtar Halit Yıldırım Haydanlı imiş, ben de kendisine ulaştım. 

Buban köyünde Yıldırımlar Haydanlı imiş. Kendisine “Haydanlı ne demek?” diye sorduğumda, “Bir kabile adı” dedi. 

Haydanlılar Hanönü Mezrasında yaşarlarmış. 

“Bir gün gelirsek İNŞALLAH misafir olarak bizi ağırlar mısınız?” diye sorduğumda, “Bir ekmeğimiz varsa birlikte bölüşür, yeriz” dedi, mutlu oldum. En azından oralarda çalabileceğimiz bir kapımız vardı. 

Allah hiçbir kulunu dostsuz bırakmasın. 

Eski Muhtar kendi deyimi ile Haydanlı Kabilesinden Halit Yıldırım’ın anlattığına göre Haydanlılar Buban köyüne 150 – 200 yıl evvelinden Dicle’nin Şinrig köyünden gelmişler. 

Kayaönü köyü muhtarı Erdoğan Yılmaz ile görüşmemden ise bir Haydanlı yaşıyormuş ama Hakk’ın rahmetine kavuşmuş, “Çocukları yaşıyor” dedi. 

Buban köyünün yeni muhtarı da, “Ben dayı tarafından Haydanlı’yım” dedi. 

“Haydan Köyleri” (Suyu Arayan Aşiret Haydanlı) adındaki araştırmamızda yeni bilgilere ulaşmanın tadını sizlerle paylaşmayı istedim. 

Bu araştırmamızın vesikalara dayalı kitaplaşacağı günlere doğru yol alırken Haydanlı hakkında bilgisi olanların http://www.haydanfm.com adlı sitemizdeki iletişimden bize ulaşmalarını isterim. 

*** 

Not: Bu araştırmamda yardımcı olan Palulu dost insan Fahri Bezgin Beye ve Nermin Nil Hanıma teşekkür ederim. 

Dip Not: Bizim Haydanlı türküsünü http://www.haydanfm.com dan dinleyebilirsiniz. 

Harput Halayı: 

http://il.youtube.com/watch?v=i0zYpzfRgKo 

 

 
Toplam blog
: 74
: 1455
Kayıt tarihi
: 24.06.09
 
 

Haydanlı Eğitmen Aziz Doğan'ın oğluyum. Köyceğiz doğumluyum. Isparta Meslek Yüksek okulu muhasebe me..