Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '11

 
Kategori
Güncel
 

Pancar pezik değil mi?

Pancar pezik değil mi?
 

"Sakarya Tava"


"Pezik Yoğurtlaması"

"Sakarya Tava"

Aynı aileye iki altın getirdi...

Ordu Üniversitesi Meslek Yüksekokulu tarafından düzenlenen  yemek yarışmasında müdürün eşi birinci, baldızı ikinci oldu. Müdür Veli Türkmenoğlu'nun eşi "Pezik Yoğurtlaması" ile 126 yarışmacının arasından  birinci seçilerek tam altın madalya aldı.

Aynı kategoride yarışan baldız, "Sakarya Tava" adlı yemekle ikinciliği   alırken yarım altın kazandı...

Okul müdürü Veli Türkmenoğlu; "sonucun kendileri içinde sürpriz olduğunu, jürinin bağımsız değerlendirme yaptığını" açıkladı.

Ne yalan söyleyim vallahi içim cız etti haberi okuyunca. Şunca yıldır her yöreden yemekler yaptım eniştelerimden bi takdir görmedim gitti. Kuru kuru "eline sağlık" ta yetmiyor hani. Altın almaktan da geçtim bari "HIMMM" deselerdi.

Neyse...

Baldız hanıma yarım altın getiren "Sakarya Tava" nın nasıl bir yemek olduğunu araştırmadım doğrusu ama müdür beyin birincilik alan eşinin yaptığı "Pezik Yoğurtlaması" nın tarifi aşağıdadır.

Buyrun... 

Malzemeler:
1 bağ pezik (pazı)
3 adet soğan
4 adet yumurta
2 çorba kaşığı tereyağı
1 fincan sıvı yağ
karabiber
tuz.

Hazırlanışı:

Pezik yıkanıp, ayıklandıktan sonra doğranarak, haşlanır ve süzülür. İnce doğranmış soğan yağda pembeleşinceye kadar kavrulur. Buna haşlanmış pezik eklenerek karıştırılır. Tuzu ve karabiberi atılır. Üzerine yumurtalar kırılır. Pişene kadar hafif ateşte tutulur.

Haber resim ve pezik tarifi internet alıntılıdır.

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..