Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '09

 
Kategori
Sinema
 

pandora

pandora
 

Yazıma başlamadan önce şunu belirtmeliyim ki bir kalıba girmek zor benim için. Düşüncelerimin akışının ne yönde olacağını bilmiyorum başlarken. Sadece başladığım noktayı biliyorum. Sonrası ise delice koşmak. O nedenle onlarca kategoriden hangisini seçeceğimi bilemediğimden en iyisi denemeler olarak kalması yazdıklarımın. Belki ilerde başladığım ama devamını bir çok konuda olduğu gibi getiremediğim yazarlık kursuna tekrar gider, daha düzenli, edebi yazılar yazabilirim. Başlangıç noktasına dönelim öyleyse;

Avatar filmini çok beğendim. İnsanın doğasındaki bencilliği, yıkıcılığı akılda kalıcı şekilde işlemişler filmde.

Filmin konusunu hala bilmeyenler varsa diye kısaca özetleyeyim; Dünyadaki kaynaklar bitmiş sıra uzaydaki kaynakları tüketmeye gelmiştir. Pandora gezegeninde dünyadaki sam amcalar için çok önemli bir rezerv (getirisi çok yüksek bir rezerv) vardır. Tek sorun rezervin üstünde insanlara benzeyen ilkel bir ırk yaşamaktadır. Önce bilim kullanılarak bu ırktan bir kaç doly doly kopya aralarına ajan olarak, onları zengin rezervin üzerinden gitmeleri için iknaya gönderilir. Bu konuda başarılı olunamayacağını anlayınca maskeler çıkar. Hemen tank top tüfek devreye girecektir. Burada duyarlı bir insan evladının önce ajan olarak insanlara bilgi taşıması ardından pişman olup bu ırkı insanlardan kurtarmaya çalışması ile filmimiz devam eder.

İyi ve kötü doğuştan insanoğlunun içindedir, koşullar hangisinin güçleneceğini belirler derler. Pandora gezegeni gerçekten varolsa, orada doğup büyüsek yine yakıp yıkarmıydık bilmem ama insan dünyadan, bu lanet düzenden, sömürülmekten, yıkıcılıktan uzaklaşmak istiyor, kaçma isteğini hatırlıyor filmi izleyince. Başrol kahramanımızın yerinde olmayı, doğayı dinlemeyi, ejderha türü varlıkların üzerinde uçabilmeyi, sevmeyi, sevilmeyi, güvenmeyi, birlikteliği ne kadar istediğinizi, özlediğinizi hatırlıyorsunuz. Sizi bilmem ama ben hatırladım, istedim. Filmdeki kahramanımızla aynı şekilde gözümü kırpmadan, rezervi ne koşulda olursa olsun ele geçirmek isteyen ırkıma ihanet ederek, bu güzel pandora halkıyla beraber mücadele etmek, yaşamımın kalanına orada devam etmek isterdim.

Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın, bu şehir arkandan gelecektir...

 
Toplam blog
: 5
: 460
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

Cahit Sıtkı’ya göre yolun yarısındayım. Sevgili eşim ve çocuğumla beraber küçük ama sıcak bir hayat ..