Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '07

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Panik atak ve öğretileri..

Panik atak ve öğretileri..
 

Çağımızın en önemli sağlık sorunlarından biri; depresyon ve panik atak. Genellikle ikisi bir arada görülüyor. Benim yaşadıklarım kabus gibiydi. Kim sever ki panik atak denen illeti. Bütün hastalıkları kendinizde hissediyor olmanız ne ızdırap verici. Gün gelir (Allah korusun!) gerçekten kalp krizi geçirseydim dediğiniz bile olur. O kadar vahim anlayacağınız.

Panik atak hastasıyım. Evet, tamam bunu kabullendim ve tedavi olduğumu düşünüyorum. Bırakmıyor ki yakamı. Bir gün, herhangi bir saatte geliyor gene. Bunu yaşayanlar daha iyi bilir ve eminim şu an okuduklarını içlerinden onaylıyorlardır. -Evet, evet bende de böyle oluyor diyenleri duyar gibiyim.

Arkadaşlar, sevgili panik atak dostlarım. Kendi kendine telkin, ilaç, terapi gibi tedavi yöntemlerinin yanısıra, bu illetin (belki de) iyi yönleri olabileceğini düşünmeye başladım. Bunları da sizinle paylaşmak istedim. Şöyle ki;

1-Çok yoğun bir iş günü. Canınız hiç mi hiç çalışmak istemiyor. Çevrenizdeki herkes zaten bir şekilde sizin panik atak hastası olduğunuzu öğrenmiş olduğundan; kolayca izin alıp kendinizi temiz hava, bol güneşe atabilirsiniz. (Bu biraz tehlikeli oldu ama paylaşmak adına yazdım işte)

2-Hemen hemen tüm hastalıklardan, belirtilerinden bilginiz var. İlk yardım dolabı gibi dolaştığınızı herkes biliyor. Toplum içinde saygın bir yeriniz oluyor hemen. "Ya, şey benim şuramda bir ağrı var sence neden kaynaklanıyor?" şeklinde sorular soran bir sürü arkadaşınız oluyor. "Sende vardır bir ilaç verir misin midem ağrıyor" gibi yakınlaşmalar sizi popüler biri yapıveriyor. Ne güzel değil mi? Nedeni ne olursa olsun popülerite herkesin tercihidir. Kimse inkar etmesin..

3-Hayatın önemini anlamak. Yaşam bize sunulmuş bir armağandır. Karşılıksız bize verilmiştir ve onu en iyi şekilde yaşayıp, tatmamız gerekir. Bir panik atak hastası bunu çok iyi bilir. Sürekli kendini hasta hissetse ve bu yüzden endişe duyup adrenalin dolu bir mideyle dolaşsa da yaşamının kıymetini bilir. İlginçtir belki ama sırf bu yüzden olumsuz görünen bir çok olayı olumlu değerlendirmeye çalışmasıdır.(Benim yaptığım gibi..)

Şimdilik aklıma gelenler, yaşadıklarımdan pay biçtiklerim kendi adıma. Bu hastalık için söyleyebileceğim daha çok şey var. En önemlisi tabi ki ilaç, terapi... gibi tedavilerin kesinlikle atlanmaması. Panik atak ve öğretileri devam edecek.

"Dünyada varoluş deneyimimize değecek tek şey, olayların gülünç yanını görebilme yeteniğimizdir "Lincoln Steffens

Sevgi ve saygılarımla...

 
Toplam blog
: 17
: 581
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Merhaba!  Hayatımın ikinci bölümündeyim. Ve hiçbir şeyi kaçırmak istemiyorum. Kısaca yaşadıklarım..