Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '18

 
Kategori
Sosyoloji
 

Para'nın Esiri Olmaktan Kurtulma Yolları

Para'nın Esiri Olmaktan Kurtulma Yolları
 

Binyediyüz yetmişdört adet blog yazım mevcut Milliyet blog'da. Altıyüz'e yakın da Radikal blog'da yazmıştım (kapandı biliyorsunuz).

Arşiv'den bakınız, içinde 'para' sözcüğü geçen ya iki yazı bulursunuz yada hiç. Hatta rakamla ifade edilmesi gereken yazılarımda da yazı ile ifade ettiğimi görürsünüz. Para yerine de başka sözcükler kullanmışımdır.

Onsuz yaşamın mümkün olamayacağını bildiğimiz ve dokuz yıl aradan sonra bazı nedenlerden dolayı bir yıllığına gitmiş olduğum memleketimde olayların farklı gelişmesi yüzünden butik açtım.

Piyasa ekonomisi modelinin ilk yıllarına denk gelen o dönemde henüz kdv ile yeni tanışmış ülkede ticaretle uğraşan sayı henüz yok sayılabilecek kadar azdı.

Butiği toparlayıp kardeşime bırakmayı düşünürken tersi oldu ve bir kaç yıl mecburiyetten orada kaldım.

Kısa sürede bazı şeyleri tamamlayarak hedefime varabilmem için çalışma tempomu görenlerin beni 'paracı' tanımladıklarına şahit olmuşumdur. Oysa ben en sevdiğim işimi severek yapıyor ve güzel işlere imza attıktan sonra kazançların kendiliğinden geleceğine inanıyordum. 94 Çiller dönemindeki ekonomik kriz sonrasında yüksek volümlü tempo ile ticaret yapmanın sağlıklı sonuca varılamayacağını öngörerek çalışmalarıma dengeli devam etmeye çalıştım.

Bana o yıllarda 'paracı' yakıştırmasını yapanlara bugün bakıyorum para ile kalkıp para ile uyuduklarını görüyorum. Yirmidört saat rakamlarla uğraşıyorlar.

Şunu aldım, şunu sattım..

Şu kadar kazandım, şu kadar kazancıma kazanç sağladım..

Şuradan miras geldi, şuradan miras gitti..

Şöyle yapsaydım, daha çok kar elde edecektim..

Vesaire vesaire..

Sadece bunlarla sınırlı olsa iyi. Aile boyu rakam muhabbeti ediyorlar çocuklarına varana kadar.

Para elbetteki yaşam kalitemizi daha üst seviyelere yükseltmek için önemli bir araçtır. Ama sadece bir araç'tır. Amaç olmamalı.

Ben şimdi o insanlara gülüp geçiyorum..

İsteseler de para'nın esiri olmaktan kurtulamazlar, iliklerine kadar paranın suyuyla ıslamışlar kendilerini. Bütün gücün para'da olduğunu zannediyorlar. Oysa güç sevgi'de. Sevmek'te. Sevgi gücü ötesinde bir güç yok.

Taparcasına para'ya önem verenlere tavsiyem şu; Bu ekonomik kriz size fırsatlar sunuyor. Fırsat derken hemen balıklama rakamlara atlamayınız. Kendinizi dinleyiniz bir süre ve varlık sebebinizi sorgulayınız, sorgulama sonunda karşınıza sevgi çıkmıyorsa veleddalin amin! "Evrendeki canlı ve cansız varlıkları sevmek için varım" diyebildiğiniz anda para'nın esiri olmaktan kurtulursunuz. İkincis, sanat'ın herhangi bir dalıyla uğraşmaya çalışınız, o sizi doğru düşünmeye yönlendirecektir aksi takdirde sizi ben bile kurtaramayacağımdan korkarım..

Çocuklarla oynamaya zaman ayırınız..

Bol bol geziniz yürüyünüz..

Karşılık beklemeksızın iyilik yapınız başka birilerine..Mesela benim en çok yapmaya çalıştığım küs halinde olan kişileri barıştırmak gibi eylemlerde bulununuz inanınız çok mutlu olacaksınız. Mutlu olduğunuzda hayatın sadece para'dan ibaret bir yaşam olmadığını hissedeceksiniz.

Yazı yazın bol bol..

Şiir yazın..

Haydi kolay gele..

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..