Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '14

 
Kategori
Güncel
 

Para Transfer şirketi üzerinden dolandırıcılık devam ediyor. Dikkat!

Para Transfer şirketi üzerinden dolandırıcılık devam ediyor. Dikkat!
 

Televizyon kanallarında her gün bir yenisini duyduğumuz dolandırıcılık  konulu haberlere çok alıştık. Öyle alıştık ki, nerdeyse bu türlü haberleri dinlesek te duyamaz olduk.

Anlatacağım dolandırıcılık olayı hem güncel, hem de araştırdığım kadarıyla 2-3 sene öncesine kadar da dayanıyor.

Sizlere hemen tesadüfen yaşadığım olayı anlatmalıyım. Anlatmalıyım ki, canlar yanmasın…

Yöntemin adı, para transferiyle Otomobil dolandırıcılığı.

Konuya vakıf olanlar olabilir. Çünkü bu yollla dolandırıcılık incelemelerime göre 2011 yılından beri yaygın olarak kullanılan bir yöntem. Ancak araştırdığım kadarıyla konu medyaya pek yansımamış. Bu nedenle be de medya kanalıyla bu konuyu sizlerle paylaşmayı uygun ve gerekli gördüm.

Dolandırıcılığa konu olan şey genelde vasıta, yani motorlu bir araç. İnternet üzerinden incelenecek olursa, farklı versiyonlarını da görmek mümkün. Dolandırıcılığa konu olan vasıta cazip marka ve modelde, fiyatı uygun, kusursuz ve hatasız. Modeli pek eski değil ve az kilometre yapmış ve bakımları, eksiksiz yerine getirilmiş. Vergi borcu, kazası belası yok. Ürün, genelde bedelinin yarısına yakın bir fiyatla muhtelif ilan sitelerinde yerini alıyor.

Satıcı yurt dışında yaşıyor ve arabasını ilan yoluyla elinden çıkarmak istiyor. Satıcının durumu iyi ve paraya pek ihtiyacı yok. Sizin güveninizi sağlayacak adres, telefon vb. vermekten çekinmiyor. Ama telefonla konuşmak yerine, daha çok elektronik posta ile yazışmayı tercih ediyor. Yazarken bozuk bir Türkçe kullanarak güven uyandırmaya çalışıyor. Bazen yazışmalar İngilizce olabiliyor.

Şimdi gelelim dolandırıcının kullandığı püf noktasına. Dolandırıcılar, ülkemizde de acenteler vasıtasıyla faaliyet gösteren para transfer sisteminin yurt dışındaki zafiyetinden faydalanıyorlar.

Güven sağlamak için aracın plakasının, ruhsatının resimleri size E-Posta ile anında gönderiliyor. Sizin gerçek müşteri olmanız karşı taraf için önemli. Gerçek alıcıysanız, paranızın olduğunu ispatlamanız ve bunu belgelendirmeniz isteniyor. Bu maksatla sizi acentede bir işlem yapmaya yönlendiriyorlar.

Sizden yapmanız istenen şu:

Acenteye gidip 4-5 bin Euro havale edeceksiniz. Ama satıcının adına değil. Havale edeceğiniz kişi eşiniz, kardeşiniz de olabilir. Öyle ya, karşıdaki kişi, yani satıcı, güven sağlamak için sizden böyle yapmanızı istiyor. Olası bir aksilik yaşandığında, siz eşinize yaptığınız havaleden dolayı, zarar görmeyeceksiniz, parayı yatırdığınız yerden tekrar çekebileceksiniz. Havale ücretini de satış gerçekleştiğinde satıcı karşılayacak. Adamlar ne kadar düşünceli. Hem malını ucuza veriyor, hem de bazı masrafları karşılamaktan çekinmiyor.

Alıcıyı kandırmak için her yol deneniyor. Amaç parayı acenteye yatırtmak. Parayı yatırdığınıza dair dekontun ilgili kişiye, yani satıcıya E Posta ile ya da faxla gönderilmesi yeterli.

Alıcı olarak siz; “nasıl olsa parayı eşimin adına havale ettim, bir sorun çıkarsa para bana geri dönecek”diye düşünerek rahat davranıyor ve bir an önce havaleyi gerçekleştirip, alıcıya “param var ve gerçek alıcıyım” garantisini vermek istiyorsunuz. Satıcı makbuzu aldığında, sözde teslimatı yapmak için, işyerinden izin alıp, kalkıp taaa Avrupa’nın ……..ülkesinden buralara kadar yol gelecek, masraf yapacak, dönüş için uçak bilet ayarlayacak vs.vs…

İşte sözde satıcı bunun için sizden garanti istiyor. “Paranızın olduğunu göreyim, koşa koşa gelirim” demek istiyor.

Eğer alıcı tuzağa düşer ve işlemleri gerçekleştirerek dekontu postalarsa, satıcı emeline ulaşmış oluyor.

Nasıl mı?

Sizin eşiniz ya da kardeşiniz adına yatırılmış olan para, bir anda hesaptan uçuveriyor. Sevgili okuyucularım, olayın özeti bu. Paranın nasıl çekilebildiğine dair değişik varsayımlar var. Bu konu ile ilgi mağdurların başına gelenleri aşağıda verdiğim linkten ayrıntılı olarak okuyabilirsiniz.

09 Ekim 2014 tarihinde bizzat şahit olduğum olay ile ilgili bilgiler şöyle:

İlgili aracın ilan numarası: 182357425 (Sahibinden.com).

Aracın Trafik kayıtları:

Plaka No:81AP710( Satıcının bana verdiği plaka üzerinden aşağıdaki bilgileri Trafik kayıtlarından ben buldum. Satıcı bana aracın ruhsat kopyasını da postaladı. Görünürdeki bilgiler uyumlu)

Marka:MERCEDES-BENZ

Model Yılı:2009

Ruhsat Tarihi:24/06/2014

Tescil Birimi:DÜZCE

Cinsi:Kapalı Kasa

Renk 1:GRİ (Metalik)

Renk 2

Çalıntı mı? HAYIR

Hak Mahrumiyeti:YOK

İlgili ilan sitesini uyarmaya fırsat kalmadan, ilan yayından kaldırıldı. Çünkü ben olayı fark edince,  sözde satıcıya E Posta ile internetten bulduğum bazı örnek olayları postaladım. O da durumu anladı ve tam tabiriyle “tüydü”

Ben mağdur olmadım. Ancak olayın yazışmalarını bizzat yaptım. Bu yazışmalardan bir bölümünü size düzeltme yapmadan olduğu gibi aktarıyorum:

1.”Do you speak english?   

2009 Mercedes Vito 111 CDI

The car is registered in Turkey  ,  all tax are paid.

The car is in very good condition , original paint , no accidents.

This car was a gift from my father .

My father is from Turkey   ,  

my mother is from Poland,  

i lived in Poland  only with my mother since I was 3 years old  , 

after my parents got divorced .  

( this is the reason why I do not speak turkish). 

I am looking for buyers from Turkey  , 

because in Poland no one will buy a car with turkish documents ,

it is difficult and very expensive to register the car in Poland.

The price for the car will be 22.000TL . 

If you are interested to buy the car  , please write me.

Thank you!”

.

.

.

2.”Ben çevirmen kullanmak:

Türk plaka numarası: 81 AP 710

Arabayı önümüzdeki hafta  getirebilirim türkiyeye ama bunun için bana bir garanti vermen gerekiyor çünkü boşuna buradan oraya gelmek istemem.

Ben burda çalıştığım için sürekli müşteri aramaya zamanım yok ve öyle hemen gelemem  arabanın kesin alıcı oldugunu bilmeden gelmem mümkün değil ve bunun için de paranın olduğuna ve arabayı gercekten alacağına emin olmam lazım. 

Sana önerim  Polonya para havalesi 5000 EUR yapman gerekiyor herhangi bir isme senin kendi belirlediğin bir isme benim kendi adıma değil ve transferi yaptıktan sonra bana transfer kağıdının kopyasını yolladığın anda ben en geç bir hafta içinde arabayla beraber türkiyeye gelicem arabayı istediğin yere getirip test edebilirsin sonra alış satış işlemlerini yaparız ve ondan sonra bankaya gidip transfer ismini benim hanımın üstüne  değiştiririz ki hanım parayı Polonya dan çekebilsin.”

.

.

.

3.” anlamıyor musun benim garantiye ihtiyacim var. 

emin olmam lazim ki sen arabayi alacaksin o kadar yolu garantisiz gelmem mumkun degil

buradan birini tanımana gerek yok ki zaten  parayı kimse almayacak ki ancak ben orduya arabayla geldikten sonra benim adima çeviririm transferi sen bankaya gidince ornegin kardesim Polonya da ona para yollamak istiyorum diyeceksin ben kendi adima yolla diyemem seni çünkü doğru olmaz o yüzden sen transferi yaptıktan sonra bende hemen türkiye'ye doğru yola çıkıcam

zamanınızı boşa harcamayın lütfen eğer kabul etmiyorsanız.”

.

.

.

4.” For your warranty i attached the documents of the car.

tek yapman gerek herhangi bir bankaya gidip para transferi yapmak  istiyorum diyeceksin ve ornegin diyeceksin ki kardeşin var Polonya ve para yollucam diyeceksin ve 10 dakika sürüyor en fazla yollamak komisyonu ben parayı alirken öderim sonra arabaylan gelince fiyattan düşeriz.”(Yazarın notu: ”Çevirmen kullanıyorum” diyen şahsın cümlelerine bakın; çevirmen Türkçesi değil, resmen satıcının kendi cümleleri)

 

Başlangıçta yazmaya çok hevesli olan “sözde satıcı”, mesajların geri kalan kısmında foyalarını yüzlerine vurduğum için tekrar yazmaya yanaşmadılar.

Bu güne kadar kim bilir kaç kişi bu yöntemle dolandırıldı…

Bu yazımdan okuyucularımın yararlı ders çıkarmasını, ilgili güvenlik birimlerinin de bu olaylarda ön almak için gerekenleri yapmalarını diliyorum.

Mutlu ve huzurlu kalın…

 

*Mağdurlar hakkında birçok örnek olay okuyabileceğiniz link:

http://forum.donanimhaber.com/m_57362214/tm.htm

 

 
Toplam blog
: 136
: 2817
Kayıt tarihi
: 20.03.11
 
 

Duyarlı olduğum konularda; düşündüklerimi, bildiklerimi ve birikimlerimi paylaşmak üzere burada b..