Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
715
 

Paradan daha önemli ne var acaba?

Paradan daha önemli ne var acaba?
 

Üç arkadaş oturmuş konuşuyorduk. Biz böyle bir araya gelince bir sürü değişik konulardan konuşuruz, kimi zaman bilim kurgu olur...kimi zaman aşk...kimi zaman bilim işleri. Ama bazen de sıradan şeylerden, mesela paradan.

“Cüzdanımda, sıkışık zamanlarda kullanılmak üzere bir ekstra 20 dolar mutlaka bulundururum.” dedi o gözlüklü olan arkadaşım.

Hemen karşımda oturan diğer arkadaşım ise “Abicim ben sürekli sıkışıklıkta yaşadığım için benim pek cüzdanımın kenarında 20 dolar bulunmaz” deyince beni bir gülme aldı.

Adam asistan...bütçesi belli...mezun olsun, o zaman işte çoşacak...para bakımından yani. Ama o zamana kadar ne yazık ki haklı, hep sıkışıklık içinde yaşayacak.

Peki ya ben?...benim cüzdanımın köşesine sıkıştırılmış 20 dolarım var mı acaba?

Yok...20 dolar filan varsa o da cebimde. Çok para taşımamayı alışkanlık edinmişim...cimrilikten değil yahu...olunca harcıyor diye insan (yoksa bu da mı cimrilik?...yok yok diil). Gerekince hemen köşedeki ATMden alıyorum nasıl olsa. Nerdeyse her köşede ille de bir banka var. (Gelir var gider yok...sıkıntı yaratıyor haliyle..harcamak istiyor insan...şaka şaka...hangisi şaka?)

“Paradan daha önemli ne var acaba?” diye bir laf attım ortaya. Hemen cevabı da verdim.

“Tabii ki daha çok para.”

Siz önce sağlık filan diyeceğimizi sandınız ama yok demedik.

En basit sağlık sorunları bile paranız olmadığında nasıl da kabusa dönüşür...nasıl da içinden çıkılmaz bir hal alır. Hele ABD’de sigortanız yoksa ve hastalandıysanız...çok çok geçmiş olsun size.

Evlenebilmeniz bile dert paranız olmayınca.

Bu arada paranız olmayınca derken, yeterli paranız demek istiyorum. Hani hepten beş parasız yamalı elbiselerle dolaşıyorsunuz demek istemiyorum.

Çocuğunuzun olmasında bile para söz konusu. Bakmayın siz öyle yapabildiğiniz kadar çocuk yapın diyenlere. Sonuçta hayatın gerçekleri karşımıza duvar gibi çıkınca apışıp kalıyoruz. Zaten Allah akıl vermiş...yapabildiğin kadar çocuk yapmak pek akıl işi değil...başka bir yerin işi...di mi ama?

Neyse...sonuç olarak neymiş (ilkokulda filan hocalarımız böyle sorardı ya!...ne yapıyormuşuuuzz?...neymiişşş?)

Paradan daha önemli ne var?...tabii ki daha çok para!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bilmem ki nedendir "çok paramız olsun" sözünü bu kadar benimseriz.Elimizin kiri dediğimiz bu maddeye neden bu kadar önem veririz?Neden yokluğunda ona küfürler edip,varlığında kendimize küfür ettiririz?Peki neden konu "para" olunca söze "ben paraya önem vermem" diye başlarız? Yokluğuyla da varlığıyla da bizi iki yüzlü yaptığı için mi acaba?Saygılarımla...

İbrahim Halil Yeter 
 16.05.2008 21:52
Cevap :
Eskiden oyle diyordum...yani parayla ilgili muhabbetlere dayanamazdim hic. Onem vermezdim hakikaten de. Fakat zaman gectikce farkettim ki cok maddesel bir dunyada yasiyoruz ve parasiz hic bir sey yapilmiyor. Ozgurlugunuzu bile kisitliyor limitli bir butce ile yasamak. O yuzden artik diyorum ki parayi dusunmeyecek kadar param olsun...daha fazla degil. Ama elbette saglik her zaman onune geciyor herseyin...yine de. Saygilarimla.  16.05.2008 23:16
 

Yorum yapacam diye kendimi kasmaya yada dolambaçlı cümleler kurmaya hiç gerek yok. Doru söylüyorsunuz. Aynen katılıyorum. Ammaaaaaaaaaa! Paranın çokluğuyla doğru orantılı olarak, Çok parayı idare edebilecek iradeninde olması şartı ile. katılıyorum. Yoksa çok paran olmuş, vitesten attırdıktan sonra bir anlamı yok. Eskilerin ne güzel sözü var; "akıllı oğlun var, malı neylersin. Deli oğlun var, malı gene neylersin". Abooovvv gene bir çuval laf ettik yorum için. Neyse Kusura bakma artık sayın biraz, sevgi ve selamlarımla

Yücel! 
 12.04.2008 20:57
Cevap :
cok para derken aslinda benim dusundugum...parayi dusunmeyecek kadar para kazanmak...yoksa sonu yok....ayda 20 bin dolar verseler 30bin isteriz sonra 40 sonra 50 sonu yok iste...ama parayi dusunmeyecek kadar para kazanabilmek en guzeli bence. Sevgi ve selamlarimla.  13.04.2008 9:13
 

Oncelile yuce tanrinin size hic bir saglik sorunu vermemesini diliyerek; Dunyada sagliktan onemli hic bir sey yoktur.Para her zaman olabilir veya sartlar olmadigi zamani gerektirebilir.Ancak para ile satin alininamiyan tek sey sagliktir. Abd ise sistemi iyi bilirseniz saglik parasi sorun olmaktan cikar.Kolaymidir asla.Burokrasiyi tanimak zaman alabilir.Ama caresi var. Saglik ve saygiyla

Newyorker 
 12.04.2008 17:43
Cevap :
Dogru diyorsunuz Sevgili Newyorker...bizim muhabbet o gun biraz sanal gerceklik tadinda oldu aslinda...cunku Allah korusun ciddi bir rahatsizlik herseyin onune geciyor...Ve her konuda icinde buludugumuz sistemin inceliklerini ve detaylarini bilmekte buyuk yarar var. Sevgi ve selamlarimla.  13.04.2008 9:16
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 237
Toplam yorum
: 729
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 1298
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Biyolojinin son yıllarda, özellikle son 10 yılda içeriğinin yoğun bir şekilde moleküler düzeye inmes..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster