Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '10

 
Kategori
Felsefe
 

Paralel Evrenler

Paralel Evrenler
 

Rüya türlerini bilirsiniz, hani habercisi vardır; anlık psikolojik durumla ilgili olanı vardır; mesaj içeriklisi vardır; gündelik yaşamdan ögeler taşıyanı vardır; uyku sırasında aynı ortamda konuşulan ya da duyulan birşeyin etkilediği rüya vardır.

Bahsetmek istediğim tür daha çok haberci olan rüyadır ki bunun Dejavu ile de bağlantılı olduğunu düşünürüm. Zaten bu blogumun başlığına da bakarsanız konunun tam olarak ne ile ilgili olduğunu da tahmin edebilirsiniz. Malesef tahmin edemezsiniz, okuyup görelim bakalım neyle ilgili:

Son günlerde aklıma gelen birşeyi buradan paylaşmadan edemediğimi farkettim. Kimimiz paralel evrenlere inanır kimimiz aldırış etmez, kimimiz dalga geçer. Ben o inanananlardanım. Peki Paralel Evren nedir? Temeli şuna dayanır: A kişisinin tam şu anda yapabileceği şeylerin birden çok seçeneği vardır. A kişisi 1. seçeneği seçip ondan sonraki adımda karşısına gelecek olan seçenelerden birini seçer, ve bu böyle devam eder. Ama aynı A kişisi başka bir evrende 2. veya 3. seçeneği seçmiştir ve o seçenek A kişisine daha farklı seçenekler sunmuştur. Yani ben bu evrende bugün bu yazıyı yazmaya karar vermişimdir, ama başka bir evrende yazmamayı seçmişimdir, ve her iki evrende bu olayı yapıp yapmamam sonraki hayatımı etkiler ve bu iki farklı evreni oluşturur.

İşte bahsetmek istediğim de bu iki (veya daha fazla) evren arasındaki bağlantı. Ben bu bağlantının Dejavu ve Haberci Rüyalar dediğimiz olay olduğunu düşünüyorum. Yani Dejavu olarak daha önce yaşamıştım ben bu olayı dediğimiz şeyi başka bir evrende yaşamış oluruz zaten. Ya da Haberci Rüya olarak daha önce uyurken görmüşüzdür. benim için asıl önemli nokta da zaten "Haberci Rüyalar"dır. Bana göre uyku hali bedendeki bütün enerjinin beyinde toplanmasına olanak sağlar ve bu beynin dış etkenlerden arınmış haliyle en yüksek verimlilikte çalışmasıyla sonuçlanır. İşte bu hal sonucunda A kişisinin beyni başka bir evrendeki Alternatif A kişisinin beyniyle senkronize olur ve onun yaşadıklarına tanık olur. Bu durumda o kişinin yaşadıkları şeylerden ortak olanları, ortak diyorum çünkü o evren farklı kararların alınmasından dolayı oluşmuştur ve ortak olan çok az şey vardır, bu evrende karşımıza çıktığında "Dejavu" oluruz.

Bu yazının çok saçma gelebileceğini düşünüyorum ama ikinci kez okumanızı tavsiye ediyorum. Çünkü ikinci okunuşta önyargılarınıza bir set çekmenizi istiyorum.

 
Toplam blog
: 10
: 938
Kayıt tarihi
: 16.03.08
 
 

ODTÜ' nün adı lazım olmayan bir bölümünde 3. sınıf öğrencisi olarak okuyorum. Anime izlemeyi, mang..