Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '20

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Parası Çok Olana Pahalı Olsun

Bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz. Her şeyin bir maliyeti var. Yani nasıl olacak bu dediğimiz?

Birinin 10 lirası var sucuk 50 lira. 10 liralık alsın ya da hiç almasın.

Bize ne, daha fazla çalışsın.

Olmuyor ki, yüzyıllardır ben görmedim.

Yemeyecek, bakacak!

Daha ucuzunu alsın; yani kötüsünü. Dilenci bile olsa düşük kaliteyi insanıma layık göremezsiniz!

Sonuçta zenginlerimiz de vicdanlı insanlar, böyle bir tabloya razı olmazlar.

“Bize 70’e verin fakire 20’ye, biraz da kendinizden, yarım kilo alsın” derler mi derler, ben zengin olsam derim.

O da çalışsın, kazansın…

Ülkeyi fabrikalarla doldursanız yoksulluk bitmez. Sorun kişilik yapısı bakımından fakir olarak yaşamaya uygun olmaları. Genetikleri böyle. Zenginin de tam tersi. Tanrı sizi bu yetenekle yaratmışsa bir anlamda yeteneğinizin vergisini vereceksiniz!

Yani fakir imkânı olmadığı için değil genetik yapısı(karakteri) fakirliğe uygun olduğu için fakir. Bunu çok iyi anlamamız lazım.

Bu tür yazılar okuyucularımızın tuhafına gidiyordur. Söylediklerimize katılmazlar. Bilemiyorum belki yanılıyorum ama böyle olduğunu düşünüyorum. Çünkü on binlerce yıldır dünyada yoksulluk tablosunun değişmemesi genetiği akla getiriyor.

Yok şu nedenle yok bu nedenle… Bu nedenler de hiç bitmiyor bir türlü.

Bence bu nedenlerin anlamı yok, konu genetik.

Benim dediğim olmasın. Fakir karşında iç geçirirken nasıl yiyip içip mutlu olacaksın. Kapımı kapatır otururum diyorsun belki ama vicdan duvarların arkasından da görür.

Ne olacak ki yani çok paran var Allah versin üç ise dörde al, fakir de ikiye alsın. Karını kaldıramayız, maliyetin altına da düşüremeyiz.

Yardım demeyin. İnsanlar dilenci değil. Bu yol da kapalı!

Zengin bu toplumda, kazanıyor, birazını bu toplum için harcayacak.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..