Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Parasız Yaşam

Parasız Yaşam
 

Parasiz yasamak mümkün müs. Gecenlerde tv de bir röportaj izledim. Heidemarie Schwermer adinda, 60 yasinda bir alman bayan. Meslegi Ögretmen ve psikoterapist. "Das Sterntalerexperiment-Mein Leben ohne Geld" (parasiz yasamim) adli bir kitap yazmis.

Dünyada 100 bin insan aclik cekerken, piyasada istikrar saglanmasi icin yiyecekler denize dökülüyor. Milyarderler, evlerinde lüks yüzme havuzlari, özel ucaklariyla parayi nerede nasil harcayacaklarinin saskinligi icindeler.

"Kendimi onlardan soyutlayarak insanlari düsünmeye davet etmek, deneyimler edinmek icin 10 sene önce parasiz yasamaya karar verdim diyor." Bir cok insan bu tutumumu provokatör/kiskirtici olarak nitelerken diger taraftan fakir insanlara yikilmamalari icin parasiz yasamanin nasil mümkün olacagini kanitlamak istedim, diyor.

"Parasiz yasarken manevi degerlerimizin bilincine vardim. Bagimsiz yasamayi ögrendim. Istif etmek yerine cömertligi tattim."

"Her insanin, insan gibi yasama hakki elinden alinmamali bunu vurgulamak istedim."

"Gib und Nimm (ver ve al ) adi altinda actigim hizmet merkezinin amaci politik bir girisimdi. ´Varlikli ve yoksul olma farkinin giderilmesi -isteyen herkes istedigine sahip olmaliydi."

"Issizleri ise yaramiyorum düsüncesinden kurtarilmasi, becerilerini kullanmalari icin calisma imkani verilmesiydi düsüncem."

"Komsuluk iliskilerin gelistirilmesi, yabancilara karsi ön yargiyi yikmak, kimsesiz ve yalniz yasayan insanlarla arkadaslik, dostluk iliskilerinin gelistirilmesinin önemini vurgulamakti amacim", diyor.

 

1996 da "gib und nimm" (ver ve al ) adli hizmet kurulusunu acarak, yüzük degistokus isiyle baslamis. Daha sonralari cesitli esyalarla devam edilmis.

Ekolojik gida maddeleri satan magazalarda, ufak tefek yaptigi is karsiliginda arta kalan yiyecekler verilmis.

Doktor ücretini, evinin bahcesinde calisarak karsilamis. Elbette bunu herkez yapamaz diyor. Karsiliksiz da hizmet verilebilir.

"Baslangicta insanlar beni anlayamadilar. Cok zorluklarla karsilastim ne yapacagimi sasirdigim anlar oldu" diyor.

 

Zor günler geride kaldi. Televizyonlarda sık sık sohbet programlarina cikiyor. Cesitli yerlerde konferanslar veriyor. Kitaplari satiliyor. Insanlar toplumlari elestirmeye basladilar, diyor.

 

Benim düsüncem: Amac güzel, fakat kapitalist zihniyet oldukca parasiz yasam mümkün degil. Bu nedenle el ele vermek, yardimlasmayi, dostca yasamayi, bencillikten uzak; bizim geleneksel komsuluk iliskilerinin önemini tekrar hatirlamak ve uygulamak ve daha yapilacak okadar cok seyler varki; dostluk, baris ve insanlik adina.

Sevgiler-saygilar

Mine

14.11.2006
 

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..