Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '09

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Parayla konuşan doktorlar

Parayla konuşan doktorlar
 

Eskiden (Hipokrat) : Şimdi (Parayla Konuşan Doktorlar)


Hekim Apollon Aesculapions, Hygia Panacea tanrı adına. And içerim, onları tanık ve şahit tutarım ki, bu andımı ve verdiğim sözü gücüm kuvvetim yettiği kadar yerine getireceğim. bu sanatta hocamı, babam gibi tanıyacağım, rızkımı onunla paylaşacağım. Paraya ihtiyacı olursa kesemi onunla bölüşeceğim. Öğrenmek istedikleri takdirde onun çocuklarına bu sanatı bir ücret veya senet almaksızın öğreteceğim. Reçetelerin örneklerini, ağızdan bilgileri şifahi bilgileri ve başka dersleri evlatlarıma, hocamın çocuklarına ve hekim andı içenlere öğreteceğim. Bunlardan başka bir kimseye öğretmeyeceğim. Gücüm yettiği kadar tedavimi hiçbir vakit kötülük için değil yardım için kullanacağım. Benden zehir isteyene onu vermeyeceğim gibi, böyle bir hareket tarzını bile tavsiye etmeyeceğim. Bunun gibi bir gebe kadına çocuk düşürmesi için ilaç vermeyeceğim. Fakat hayatımı, sanatımı tertemiz bir şekilde kullanacağım. Bıçağımı mesanesinde taş olan muzdariplerde bile kullanmayacağım. Bunun için yerimi ehline terk edeceğim. Hangi eve girersem gireyim, hastaya yardım için gireceğim. Kasıtlı olan bütün kötülüklerden kaçınacağım. İster hür ister köle olsun erkek ve kadınların vücudunu kötüye kullanmaktan mazeretten sakınacağım. Gerek sanatımın icrası sırasında, gerek sanatımın dışında insanlarla münasebette iken etrafımda olup bitenleri, görüp işittiklerimi bir sır olarak saklayacağım ve kimseye açmayacağım.

Yukarıdaki Hekim, Hipokrat yemini okuduysanız aşağıda yazılı olayı okuyabilirsiniz.

Bundan üç ay önce Ms (Multipl Skleroz) rahatsızlığım için hastaneye gittim. Doktor Üst Batın (Gövde) MR ı istedi. MR çektirip sonucu doktora gösterecekken o hafta başka doktorun poliklinik sırası olduğunu gördüm ve ona MR sonucumu göstermek için randevu aldım. Doktora olayı anlattım ve MR ı boşuna çektirdiğimi önceki MR lar ve sonuçlarına bakarak MS olduğuma hak verdi. (12 Yaşımdan beri 17 yıldır bende biliyorum MS olduğumu). Nöroloji doktoru kutusu 1, 118 TL ye alınabilecek ilacın raporunu yazdı. İlacın kullanımını bana anlatması için bir kişinin telefonunu bana verdi. 3 kutu iğneyi eczaneden aldım (Üç Aylık İlaç). Üç ay bitiminde MS atağı geldiğini hissetmeme ve ilaçlarımın bitmesi nedeni ile ilaç yazdırayım ve rahatsızlığı anlatıyım diye gittiğimde doktorun ilk raporu yazdığı günkü sevecen ve ilgilenene tavrından eser yoktu.

Artık asparagas düşüncelere girdim bir anda doktorlar bu tür ilaçlara rapor yazınca ilaç şirketlerinden komisyon mu alıyor ki? Düşüncesi sardı beni. Bu arada doktorun özel muayenehanesinde hiç uğramadım. Telefonu ve kartı halen yanımdadır.

Bunu neden burada anlatıyorsunuz derseniz hasta haklarına başvurmam da sonuç alamayacağımı biliyorum. Çünkü daha önce başvurduğumda alakasız cevaplarla başlarından savıyorlar insanları (İt İti Isırmaz). Başbakanlığa belirttiğimde ilgili dilekçenize cevap verilmiştir deniyor. Doktorlar para almadan ek olarak hastaları muayene etmiyor mu bu ülkede? İşini hakkıyla yapan doktorları bu olaydan tenzih ederek doktorlar hastalara karşı susmak için mi para alıyor bu ülkede diye sormak istiyorum.

Parayla konuşan doktorlar istemiyorum insana, insanca davranan doktorlar istiyorum.

 
Toplam blog
: 7
: 477
Kayıt tarihi
: 29.09.08
 
 

1979' da ailemin devlet memuriyeti sebebi ile Kilis' te dünyaya gelmişim. Aslen Akşehir'liyim. Ço..