Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '19

 
Kategori
Felsefe
 

Parçası Olduğun Senden Güçlü

Kalabalık sokaklarda işte ben bu kalabalıkların parçasıyım, kalabalıklar içinde bir insanım şeklinde düşündüğün zaman kalabalıklar büyür sen küçülürsün.

“İnsanlar sokaklarda gidiyor işte, ben de buralardan geçerken onlara rastlıyorum” gibi bir yaklaşım daha sağlıklı. Burada bir şeyin parçası değilsin.

“Ailede baba benim” ve “Benim ailem” o kadar farklı ki… İlkinde üzerinde aile diye bir kavram var, ikincisi aile senin…

Keza “Trene biniyorum” ve “Beni taşıyacak tren bu”…

Kendini bir şeyin parçası gibi gördüğün zaman küçülürsün. “Sofraya oturalım” ve “Benim için sofra kurmuşlar” cümleleri gibi mesela… Ve “Ben bu şehrin çocuğuyum” ile “Benim yaşadığım şehir bu” söylemleri…

Parçası olduğunda içine girersin, ait olursun, küçülmenin nedeni bu. Kendini bir şeyin parçası gibi görenler güçlü olamazlar “Ben bu ülkenin vatandaşıyım”, “Yaşadığım ülke bu”

Kendinizi güçlü hissetmek istiyorsanız hiçbir şeyin parçasıymış gibi davranmayın.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..