Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

GAZETECİ YAZAR ASLI MERCAN SARI

http://blog.milliyet.com.tr/aslisari

01 Nisan '18

 
Kategori
Söyleşi
 

Pardon Cennet Ne Tarafta?

Pardon Cennet Ne Tarafta?
 

İranlı yazar Hülya Habbabe


Merhabalar bu hafta söyleşi konuğum başarılı, çiçeği burnunda İranlı genç yazar Hülya Habbabe ile küçük yaştan beri çıktığı bu güzel yolculuğu, kitabının içeriğini, son zamanlardaki çocuklara yönelik istismar haberleriyle ilgili düşüncelerini ve daha birçok husus hakkında Milliyet blog okurları için keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Pardon cennet ne tarafta kitabının yazarı Hülya Habbabe yazarlık hayatına ortaokul sıralarındayken Türkçe öğretmeninin kompozisyon yazdırmasıyla başladı.  Küçük yaşta olmasına rağmen farklı düşüncelerini kâğıda aktarmayı başarmış genç yazar o zamanlarda öğretmeninin takdirini kazandı. Engin düşünceleri insanı anlamaya düşünmeye sebep olan sözleri kadar şaşırtıcı kurgularıyla gerçek yaşanmış olaylardan farksız olan ilk kitabı ''Pardon cennet ne tarafta'' kitabını çıkarttı. Belli kitaplarda da ismine rastladığımız güzel yazarın yazmakta olduğu birçok farklı kurguda farklı anlatım tarzıyla yeni soluk kesecek romanları ilerleyen zamanlar da okurlarıyla can bulması bekleniyor.

İlk kitabınızı çıkartmayı ne zaman ve nasıl düşündünüz Hülya Hanım?
Ben ilk kitabımı 2014'te yazmış olmama rağmen bazı nedenlerde ötürü istediğim tarihin çok ilerisinde 2017 de çıkarttım. Ancak gerçekten hayallerin peşinden koşan biri olsam da çok bekletilsem de kitabımı elime aldığımda yaşadığım mutluluk tüm acılarımı unutmama yetti.

Kitabınızı yazmaya başlarken kurguyu önceden mi belirlersiniz? Yoksa olay döngüsü siz yazdıkça mı gelişir Hülya Hanım?
Sevgili Aslı Hanım, her yazarın yazma tekniği farklıdır tabi ki yazdığı yaşanmış olayın ya da kurgunun gidişatını da kendisine göre belirler benimde kendimce farklı bir anlatımım var ancak yazarken oluşturduğum olay örgüsü değişiyor.

Bir gün kurgu olmayan yazı icra etmeyi düşünüyor musunuz Hülya Hanım?
Ben hayatım boyunca yaşanmış bir olayı yazmayı düşünmüyorum. Ancak ileride yazmak istersem Kız kardeşimin başından geçmiş çok güzel bir aşkı yazacağım.

Bir yazar olarak okuduğunuz ve kalemini begendiğiniz yazarlar kimlerdir?
Sevgili Aslı Hanım bence günümüz yazarları buna bende dâhil geçmişte ki yazarlar kadar başarılı olamayız. Tek amacım ardımdan onlar kadar başarılı bir isim bırakmak şimdi bana soracak olursanız benim beğendiğim yazarların hiç biri günümüzde yaşamıyor. Geçmişte ki birçok yazarın kitabını okuduğumdan tabi ki en beğendiğim yazarlar yine Geçmiş zamanların yazarlarıdır.

Bu soru eminim tuhaf olacak fakat okuyucular merak etmekte yazmak sizin için hayat boyu sürecek bir serüven mi yoksa yazmayı bırakmayı düşündüğünüz bir zaman var mı?
Aslı Hanım yazmak benim için serüven değil tam anlamıyla benim hayatımda ki en güzel neden beni mutlu eden tek sebep yazmak tam anlamıyla aşktır. Ve ben ölene kadar yazmaktan vazgeçmeyeceğim.

Yeni bir roman müjdesi var. Kitap ne zaman çıkıyor ve okuru bu yeni romanda ne gibi sürprizler bekliyor?
 Evet, yeni bir roman yolda hatta yeni romanlarda diyebiliriz. Kendimi yazdıklarımla yan yana koyduğumda kitap okurlarının hiç okumadıkları konuları ele alan romanların karşısında şaşkınlığa düşeceklerini biliyorum. Yazmak kolay değil ve başarmak için olanın bir adım ilerisine gitmek gerek ve ben gerek anlatım tarzımla gerek yazdığım farklı kurgularla kitap okurlarının da birçok yazardan neden farklı olduğumu görmüş olacaklar. Kendimi bu anlamda seviyorum çünkü kimseye benzememek herkesin yaptığını yapmamam en güzel örnektir.

Gencecik bir yazar olarak edebiyat dünyasında gördüğünüz en bariz sorun nedir. Bu soruna ne gibi çözüm önerisi sunulabilir?
Aslı Hanım yazmak edebi bir sanattır. Ancak birçok zaman gözümüzden kaçan küçük ayrıntılar var ki bunlardan biri cehalettir. Okumak doğruyu yazmak ve gençlere bu anlamda faydalı olmak için öğretmenlere ihtiyaç var. Okullara kitaplara ve kütüphanelere medeniyet ancak kitaplarla düzene girer gençlerimize okumayı okumanın faydalarının anlatmalıyız. Cehalet kör bir bıçaktır kestiği kâğıdı yapıştırmaz. Bu yüzen okumalı bilinçli bireyler yetiştirmeliyiz. Benim en çok sevdiğim ve sık sık kullandığım slogan ''OKUYARAK ÇOĞALIYORUZ'' evet bizler okuyarak var olup okuyarak çoğalacağız hiç bir kitap gereksiz değildir. Ve her kitap bir şeyler katar hayatımıza kitapları yarış halinde hızlı hızlı okumak yerine anlayarak idrak ederek okumak bize fayda gösterir.

Milliyet blog okurları için son zamanlarda artan ve gündemde olan aslında okurken bile ar duyduğumuz çocuk istismarı ile alakalı neler söylemek istersiniz Hülya Hanım?
Çocuk istismarı ne yazık ki toplumumuzun kara lekesidir. Eğitim bu yüzden var. Sağlıklı doğru bireyler yetiştirmek bu kısır döngüyü elbet toparlayacaktır. Ancak eksik düzenin acı kaybı olan çocuk istismarının da önüne geçmek herkesin esas sorumluluğudur. Dışlanmış çevresinde hor görülmüş aile ortamında sorun ve problemli olan bireylerin topluma açtığı yaraları daha fazla büyümeden çözülmesi gerek. Okumak tüm cehaletin yanlışlığın düşmanıdır. Anne babalardan çocukların korunması için bilinçli olmalarını rica ediyorum. Çocuklara sahip çıkılması adına tüm önlemlerin alınması şart çocuk istismarı iğrenç bir hastalıktır durdurulmalı

Sayın Habbabe çok teşekkür ediyorum bu hoş sohbetiniz için. Yolunuz açık, başarılarınız daim, kaleminiz kavi olsun. Yazın yolculuğunuzda başarılarınızın devamını dilerim.
Aslı Hanım, ben teşekkür ederim. Samimi ve güzel sohbet için. Birçok kitap tutkunun merak ettiği soruları aracılığınız ile yanıtladığımız için teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 94
: 280
Kayıt tarihi
: 20.11.17
 
 

Bundan yaklaşık on yıl önce kaleme, kağıda, satırlara  gürültüsüz bir şekilde haykırmaya başladım..