Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Parmağında yüzük yok

Parmağında yüzük yok
 

Başlığa bakıpta meşhur şarkıdan* bahsedeceğimi düşünüyorsanız başka bloglara yönelmenizi tavsiye ederim.

Bu seferki derdim bekar erkeklerin; bilhassa askerliğini bitirmiş, işi gücü olan erkeklerin hal-i pürmelalidir.

Okulu bitirip çalışmaya ve kendi paramı kazanmaya başladığım tarihten itibaren sürekli muhatap olduğum ve artık beni asosyal bir varlık olmaya sürükleyecek kadar bunaltan bir durumdur bu. Hele bir de askerliğimi yaptıktan sonra şiddeti arttı ki sormayın gitsin. Bahsettiğim süreçte karşılaştığım her insanla sohbetlerimin bir kısmı mutlaka şu şekildedir:

-Eee hoca! "Parmağında yüzük yok!" Evlenmiyor musun?
-Bilmem. Nasip kısmet işi...
-Yahu neyi bekliyorsun hala? İşin gücün var, sağlıklısın, gençsin, yakışıklısın, hem askerliğini de yaptın artık.
-Daha yapmam gereken şeyler var.
- Bırak Allahını seversen. Biraz şükret. Bak senin yaşında bi sürü insan işsiz güçsüz geziyor. Evlen artık. Bulamadın mı birini?
...

Tabi bu durumda kaçamak cevaplar verirken bir taraftan da Yüce Yaratıcı'ya dua etmekteyim. "Allahım bitsin artık bu işkence al başımdan şu adamı."

Aslında bu tür konuşmalarda bekar erkeğe verilen gizli mesaj şudur:

-Çalışan ve bekar bir erkek olarak sen toplum için potansiyel bir tehlikesin. Artık evlenmelisin ki toplumda senin gibilerin sayısı azalsın. Biz de rahat edelim canım. Ben bu konuda etkili olabilirsem toplumsal bir görevi hakkıyla ifa etmiş olacağım.

Ya da şöyle:

-Abi seni bu şekilde gördükçe ben çıldırıyorum. Ekonomik özgürlüğün var. Hesap vereceğin kimse yok. Yüzüne bakılmayacak bir adam da değilsin hani. Yani ben gideyim her akşam hanımın dırdırını, çocukların şamatasını, faturaların stresini yaşayayım. Sen sabahlara kadar vur patlasın çal oynasın.... Olmaz kardeşim olmaz. Evlenmelisin çok mutlu olursun. (?)

Mutlu olur muyum olmaz mıyım orasını bilmem. İnşallah olurum diye dua etmekten başka bir şey de gelmez elimden. Fakat ben de bir konuya parmak basmayı kendime toplumsal bir görev addettim.

Belki de ülkemizde evlenen insanların büyük bir kısmı -çevrelerinin telkinleri doğrultusunda- evlenmeleri gerektiği için evlenmişlerdir. Belki de kısa süreli evliliklerin giderek artmasının en büyük nedenlerinden biri budur.

Bekarlığı gerçekten seviyorum. Ama bitecek gibi görünüyor. Umarım aramam bugünleri.

Meşhur bir filozofa atfedilen ondan daha meşhur bir ifade varya hani:"Evlenin! Ya mutlu olursunuz. Ya da filozof"

Aranızda mutlu olan var mı ya da filozof?

*Ya da "türkü" tam olarak ne dendiğini bilmiyorum.

Resimin kaynağı: xprodoksit.blogspot.com

 
Toplam blog
: 36
: 1073
Kayıt tarihi
: 10.06.07
 
 

Fen Bilimleri Öğretmeniyim.  Okur yazar biriyim sanırım. Çoğunlukla okur; arada yazar... Uzun..