Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '10

 
Kategori
Güncel
 

Parmaksız Zeki

Parmaksız Zeki
 

(Giriş engellendi)" Şimdi sen! Ben ne diyorsam onu yapacaksın!"http://www.bauen-mit-carls.de


Şemdin Sakık

Yerli medyayı adım adım olmasa da takip etmek boynumun borcu…

Yabancı olanı da aynı titizlikle…

Avusturya Almanya İsviçre ve biraz da İtalyan medyası…

Ben: Benim medyamın arkasında durur ve yerden göğe kadar ona inanırım.

Aklıma düştü ve kendi kendime sordum.

“ O halde neden yabancı medyanın arkasına takılıyorum?”

Çok eğlenceli oluyor da ondan.

Aynı olayı; aynı anda gören beş kişiye; aynı soruyu yönelttiğiniz de alacağınız yanıtların aynı olacağına inanıyorsanız siz de benim gibi yanılıyorsunuz.

Yabancı medyada nasıl bir iz bırakmış Şemdin Sakık…

Araştırdım baktım okudum ve dinledim.

Edindiğim bilgiler bizim medyamızda verilen bilgiler ve Şemdin Sakık’ın kendi ağzından dökülen tavsiyeler, bilgiler örtüşüyorlar mı diye merak ettim.

Yabancı medya derki:

1959 Yılında taşra şehri Muş’ta doğmuş on sekiz kardeşi varmış.

Kürdistan’ın yasaklı işçi partisi PKK’nın üyesi iken kod adı Parmaksız Zeki”ymiş.

Öcalan Apo’nun komutasında bir komutan iken aralarında husumet çıkınca Apo onu sürgüne göndermiş.

Sürgünde bir gün yolda arabayla giderken; arabanın sürücüsü motor arızasını bahane ederek durmuş. Sakık da fırsattan istifade küçük su dökmek için çalılıkların içine daldığında peşmergenin biri kafasına silah dayamış.

O zamandan beri tutukluymuş.

Cezası da ömür boyuymuş.

Yetkililer kendisine bir düz üstü bilgisayarı hediye etmeyi sakıncalı bulmamış.

Kendisi şimdi kitap yazıyormuş.

Birkaç akşamdır yerli bir kanalda Şemdin Sakık’ın anlattıklarını dinliyorum.

Anlam veremediğim bir tavsiyesini, nereden akıl ettiğini şimdi anlar gibi oldum.

Kelime kelimesine olmasa bile anlam bakımından farkı olmayan önerisinin içeriği özetle:

“Baba beni okula gönder! Kardelenler donmasın! Orada bir köy var uzakta… Okullar okullar inşa edilsin çocuklar okula gitsin gibi zorlamalara ne gerek var? Devlet: Doğudaki bu çocukları okula çağıracağına hepsine birer bilgisayar hediye etsin.

Onlar kendi kendilerine öğrenirler bir şeylere mutlaka sap olurlar. Hem büyük bir sipariş olacağı için de ucuza mal olur.

Bir de silahtan arınma olayı vardır ki...İşte bu baskı çok yanlıştır.

Pekaka öncesinde de her Kürt’ün bir silahı vardı.

Silah namustur.

Batılı düşünce işlerini tabancasız tüfeksiz; farklı yöntemlerle yürütebilir.

İspanya İngiltere örnekleri bizim davamızın çözümüne nasıl uygun değil; Türk’ü Kürt’ten Kürt’ü Türk’ten ayıramazsak isek(Sosyolojik ve coğrafi açıdan demek istemiş olabilir )

Kürtleri de silahlarından ayırmak imkânsızdır. (ananevi açıdan olsa gerek)” der Şemdin Sakık!

İlgililer ve yetkililer bu tavsiyelere ne derler?

Ben bilmem!

Ama ben sizlere iyi geceler; Allah rahatlık versin derim.

21.Ocak 2010 Perşembe

Alev Meisel İzmir’den

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..