Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '10

 
Kategori
İzmir
 

Pasaport Marina Projesi unutuldu mu?

Pasaport Marina Projesi unutuldu mu?
 

PASAPORT MARİNA PROJESİ


Ortaokuldayım. Evimiz Çamdibi'nde. Günlerden pazar. Canım balık çekti. Babama, ''Balık alalım, kızartır çıtır çıtır yeriz, '' dedim. ''Olur, ben de iki tek atarım. Konak'a git al gel, '' dedi. Üşenmedim, bindim otobüse doğru balık haline. Hale adım attım ki her taraf vıcık vıcık çamur. Tezgahın birindeki çipuralar hoşuma gitti. Bir kilo aldım. Otobüs durakları o zaman belediyenin yanıbaşındaydı. Koştum durakta bekleyen otobüse bindim. Büssing marka otobüs hareket etti. Bir süre sonra yanımda oturan bayan kalkıp arkalara gitti. Çok geçmeden ağır bir balık kokusu giderek yayılmaya başladı. Kahramanlar'ı geçip Tenekeli Mahalle'ye girdiğimizde etrafımda kimsenin kalmadığını farkettim. Sıkıntıdan kış günü terlemeye başladım. 

Eve gider gitmez paketi açtım. Aldığım çipuralardan biri bayatmış. Leş gibi kokuyor. Diğerlerinin de durumu pek parlak değildi. Gözlerinin beyazı görünüyordu. Babam sinirlendi, ''Aldığın yere götür bunları, tazesini versin deyyus!'' diye gürledi. Rakı keyfi rötara uğradığından kendi kendine söylenmeye başladı. Öyle durumlarda hemen sıvışmak gerekti. Kokmuş balıkları iyice torbalayıp çaresiz tekrar balık halinin yolunu tuttum. 

Şimdilerde Konak Pier adıyla alışveriş merkezine dönüştürülen balık halinin bende iz bırakan anılarından biriydi bu.. 

Konak Pier, Koyuncuoğlu ailesine ait olan İZMER AŞ adlı şirket tarafından yapıldı. Projeleri arasında askerin kullandığı bitişik Çakabey Limanı'nı da kapsayan bir marina yapmak vardı. O nedenle İZMER AŞ, balık hali binasıyla birlikte Pasaport dalgakıranının bir bölümünün tahsisini de almıştı. 

Yaklaşık beş bin metrekareyi bulan bu alan için, 500-600 yatın barınabileceği bir marina projesi hazırlandı. İzmir'e prestij kazandıracak bu dev projeye Konak Belediyesi ile İzmir Ticaret Odası katkıda bulunacaklarını belirterek destek verdiler. Çünkü hazırlanan proje İzmir'in çehresini değiştirecek unsurları barındırıyordu. Böylesine kapsamlı bir yat limanıyla İzmir deniz, spor ve eğlence iç içe yaşandığı bir kent olma özelliğine kavuşacaktı.  

Pasaport Limanı Dalgakıran Projesi'nin kazandıracaklarına bir göz atalım: 

1- Kültür, sanat, sergi ve gösteri mekanları. 

2- Sualtı müzesi, anfitiyatro, su ve ışık oyunları,  

3- Kafeterya, bar, restoran 

4- İzmir evi,  

5- Marina ve yat fuarı 

6- Tünel ve akvaryum 

7- Yürüyüş ve seyir alanları 

8- Butik otel  

Yapılan projeler iyi ve İzmir adına heyecan verici ama nedense bir türlü gerçekleşemiyor. Bu güzel kentin havasını soluyan biri olarak sormak gerek : Pasaport Marina Projesi unutuldu mu? 

 

 
Toplam blog
: 233
: 980
Kayıt tarihi
: 07.01.10
 
 

İzmir doğumluyum. Ege Üniversitesi Gazetecilik Yüksek Okulu mezunuyum. Kısa denilebilecek bir sür..