Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '08

 
Kategori
Kitap
 

Pastırma Yazı, Tüyap Kitap Fuarı ve Pazar günü

Pastırma Yazı, Tüyap Kitap Fuarı ve Pazar günü
 

fuar hatırası


Pastırma yazı sonbaharda ne kadar önemliyse tüyap kitap fuarı da İstanbul için o kadar önemlidir. İşte pastırma yazı, tüyap kitap fuarı ve Pazar günü bir araya gelince unutulmayacak bir günü yaşamaktan başka çare kalmadı benim içinde. Fuara bütün aile hep beraber gittik. Güzel kızlarım her ne kadar küçükte olsalar onları bu özel günde kendimizden ve kitaplardan ayırmaya kıyamadık. Tabi küçük çocukla birlikte böyle bir fuara gitmek biraz yorucu oluyor ama varsın olsun. Her ne kadar yaşları küçük olsa da kitaplarla ve kültür sanatla kızlarımızın tanışıklığı epey oluyor.

Neyse , fuar çok güzeldi. ‘’Yalnız’’ la başlayıp nice güzellikler dururken bir şeyleri eleştirmeyeceğim. Her şey çok güzeldi. Çok değişik yayınevleri, çok değişik kitaplar, çok farklı yazarlar hepsi bir aradaydı. Kitapları seven bir insan kendini koca bir hazine odasında gibi hissediyor burada işin doğrusu. Bende kendimi bu hazine odasında bir o mücevherlere, bir diğer mücevherlere elimi atarken buluverdim. Kızlarımda aynı şekilde çocuk dergileri, kitapları ve masalları olan stantlara kelimenin tam anlamıyla saldırdılar. Çocuklar için en faydalı olacağına inandığımız kitapları tübitak’ın standında rahatlıkla seçme şansımız oldu. Küçük çocukları olan herkesi bu stanta uğramaya davet ediyorum.

İşin doğrusu fuara gelirken beklentim Hulki Cevizoğlu ile tanışmak ve bir kitabını imzalatmaktı. Ancak fuarda beklentilerimin çok daha fazlasıyla karşılaştım desem yeridir. Aslında okuyacağım kitapları daha önceden bir ön araştırma yaparak yada konuyla alakalı kaynakçalardan yararlanarak daha önce belirlerim ama fuar benim için özel olduğundan aldığım kitaplarda özeldi. Aldığım kitaplara gelince Şeyh Bedreddin, yaşamı, felsefesi, isyanı hazırlayan Barış Çoban. Mehmet Faraç’ın yazdığı Suyu Arayan Toprak ve Son Gavur. Bu iki kitabı da yazara imzalattım. Server Tanilli hocanın son kitabı Din ve Politika. Hoca ile tanışmakta benim için büyük bir mutluluk kaynağı oldu. Tabi tam olarak duygularını anlatmak pek mümkün olmuyor ama böyle değerli bir insanla tanışmak ve mutluluğunuzu anlatmakta sanırım onun içinde önemlidir. Çünkü o kadar yazıpta memleketin halini görünce havayamı yazıyoruz duygusuna kapılabilir insan. Bende ‘hocam çok değerlisiniz, ne mutlu bu ülkede sizin gibi aydınlar var ‘ dedim ama hislerimi tam olarak paylaşamadım doğrusu. Vural Savaş’ın Hukuk ile Aldatmak kitabını aldım ve imzalattım. Bu esnada Hulki Cevizoğlu da stanta geldi ve Vural savaş’la tokalaştılar. Bende tam aklımdan Hulki Cevizoğlunu geçirirken kendisiyle karşılaşınca ‘bende tam sizi aklımdan geçiriyordum karşıma çıktınız’ dedim kendisi de ‘hayat böyledir işte ne zaman ne olacağı belli olmaz ‘ dedi stantını sordum 609 nolu stant olduğunu söyledi ve ayrıldı. Daha sonra Turgut Özakman’ın Rıza Nur Dosyası ve Atatürk Yeniden Samsunda isimli kitaplarını aldım ve imzalattım. Kızlarım da bu esnada Turgut dedeleriyle konuştular biraz. Ayrıca Atilla İlhan’ın Dersaadet’te sabah ezanları, O Sarışın Kurt ve Yıldız, Hilal, Kalpak isimli kitaplarını aldım. Keşke sağ iken ustayla tanışma fırsatım olsaydı diye düşündüm ama ne yazık ki artık bu imkansız. Neyse bu arada fuarda gezerken pek çok ünlü yazara rastlayabilirsiniz.Fuar bu sene bence çok başarılı ve oldukça doyurucu. İstanbuldaki kitapseverler sakın kaçırmayın.

Bu arada son olarak Hulki Cevizoğlu’nun stantına da gittik ama ne yazık ki maç bileti kuyruğu gibi bir sırayla karşılaştık. Kitabını imzalatmak için en az yarım saat beklememiz gerekirdi bizde beklemedik. Neye niyet neye kısmet. Kısaca ailece bizim için çok özel bir gündü. İstanbulda pastırma yazı, tüyap kitap fuarı, Pazar günü ve sevdiklerinle bir arada olmak çok güzel.

 
Toplam blog
: 166
: 1969
Kayıt tarihi
: 30.09.06
 
 

Sıcak bir Ankara yazında, 1975 yılında doğmuşum. İlk gençliğim Ankarada geçti. Üniversite yılları..