Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '10

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Patagonya'da kayıt dışı vergi

Patagonya'da kayıt dışı vergi
 

SALI PAZARI DUYURUSU


Dün gece uzunca bir rüya gördüm,

PATAGONYA'dayım ve ülkenin Maliyesini düzeltmek için KUZEY KUTBUNDAN birini getirmişler, oda habire KAYIT DIŞI, KAYIT DIŞINI DÜZELTECEĞİM diye tuturmuş.

Banada sizin ülkede KAYIT DIŞI var mı? diye sordular ve bende anlatmaya başladım...

Kiralar için ortak bir tarife olmadığından % 80 ni kayıt dışı dedim...

Evden çıkarsınız minübüs, dolmuş, taksi kayıt dışı dedim yakın zamana kadar deniz motorlarıda kayıt dışıydı...

Mutfak malzemelerinizi pazarlardan alıyorsanız tabii ki kayıt dışı....

Yine giysi ve teksitil ürünleri de kayt dışı dedim...

Özetle; barınma ulaşım beslenme giyinme kayıt dışı...

Eğer ev alacağım derseniz tapu değerinden işlem yapıldığı için kayıtlı olması mümkün değil dedim...

Büroda hizmet verenler diye sordular, eh orada malzeme olmadığına göre niye kayıtlı olsun deyince ...he valla dediler..

Peki devlet vergiyi nereden topluyor diye sordular, dedim ki kurumlaşmış büyük firmalardan, akaryakıttan sonra dediler sonra gözle görünen işleri yapan aptallardan deyince kahkahayla güldüler onların ne zoru var deyince aptallık vergisi ödemek için deyince sizin bakanlarınız KAYIT DIŞINA karşı ne yapıyor diye sorunca gözle görünen işi yapanları avlamaya çalışıyorlar...demekten başka çarem kalmadı...

SİZDE NASIL DİYE SORDUM ki BİZDE AKARYAKITTA YOK deyince işiniz hepten zor dedim ve uyandığımda düşündüm ki; ha PATAGONYA ha BİZ....

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..