Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '07

 
Kategori
Kitap
 

Patasana / Ahmet Ümit

Patasana / Ahmet Ümit
 

Alıntıdır


Şimdi ters açıdan bir bakış, sakın etkilenmeyin!

Yine bir kitap ama bu kez biraz farklı tabi ki... Hep beğendiklerimi yazacak değilim ya!

Okuduklarımdan hoşuma gitmeyenler, sıkıcı bulduklarım ve hayal kırıklığı yaşadıklarım da var. Bu sıradan bir kitap, hayatı değiştirmiyor. Gerçi öbürü de değiştirmemişti. Başlık Orhan Pamuk'un "Yeni Hayat" romanının ilk cümlesiydi. Anlamayanlar olduysa bir kez daha okusunlar.

Bir kitap hayatı değiştirmez, sadece kişinin hayat felsefesini değiştirir.

Arkakapak yazısında Milliyet Gazetesi'nden Filiz Aygündüz de benzer şeyleri ifade etmiş: "Bir kitap okudum, polisiyeye bakışım değişti," demiş.

Gazete manşetleri de öyle değil midir? Okursunuz ; manşet farklı, içerik farklıdır. 

Okuduğum tarih: 04.01.2001-14.01.2001

Ajandama düştüğüm not:

En çok merak ettiğim ve okumak istediğim kitaptı; Ahmet Ümit'in Patasana'sı.. Gazetelerde onunla ilgili yazıları okuduğum zaman epeyce ilgimi çekmişti, hatta satın almak için birkaç kitapçıya da sormuştum. Şehir kütüphanesinde gördüğüm zaman çok sevindim. Maalesef okudukça tam anlamıyla hayal kırıklığı yaşadım.

Dönüşümlü anlatılmış iki öykü var kitapta; birisi Hitit Krallığı'nda geçen trajik olaylar, diğeri ise günümüz Güneydoğu'sunda yaşanan malum olaylar. Sanki tüm olumsuzluklar bir araya toplanmış. Kısaca "dağ fare doğurdu "sözüne tam uygun olmuş.

Kitaptan bir şeyler öğrendiğimi söyleyemem. Alıntı yapacak kadar kayda değer güzel bir söz veya özdeyiş de bulamadım.

İsteyenler okuyabilir...

Yayınevi Notu:

Bir coğrafyanın kanlı geleneği anlatılıyor Patasana'da. Anadolu'nun güneydoğusunda bugün yaşananlar ile üç bin yıl önce yaşananlar paralel bir biçimde gözler önüne seriliyor. Poe'nun öykülerindeki gizem, Christie'nin romanlarındaki klostrofobik ortam, Anadolu güneşinin parlak ışığı altında birleşerek etkileyici yeni bir biçime bürünüyor. Patasana trajik öykülerle dolu bir kitap, ama asla karamsar değil. Tüm iyi romanlarda olduğu gibi, Patasana'da da bilgelik, belirsizliğin üzerinde yükseliyor.

"Patasana, özlemimi bir ölçüde gideriyor. Bu tür bir romanın da edebiyat olabileceğini kanıtlıyor. Sadece keyifle değil, merakla da okunuyor. Yeni ilgi alanları yaratıyor insanda. Ben, kendi adıma, Patasana'dan sonra Hititlerle ilgili başka şeyler okuma isteğini de duydum." - Ülkü Tamer, Radikal

"Bir kitap okudum, polisiyeye bakışım değişti! Ben ki polisiye sevmez, okumayı reddederim, Patasana'yla birlikte, acaba böyle başka kitaplar var mıdır sorusuna geldim, kendi iradem, kendi beğenimle, kendi tavrıma ters düşerek!

Ahmet Ümit'in son romanı Patasana, polisiye severler kadar sevmezleri de çekiyor kendine."

- Filiz Aygündüz, Milliyet-

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..