Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '19

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Patates Ürünü 6 Lira Etmez

    Şu andaki fiyatını yani pahalılığı konuşmuyoruz.

    Ekmesi kolay dikmesi kolay, her yerde yetişir, üstelik tadı da vazgeçilmez değil. Ve en önemlisi sağlıklı bir gıda olmadığı söyleniyor, yemeyin deniyor; %40’ı şekermiş.

    Patatesin ürün olarak olması gereken değerini konuşuyoruz, fiyatını pahalı olup olmadığını konuşmuyoruz; şartlara göre 50 kuruş, 3 lira, 5 lira, 10 lira olabilir; şimdi 6 lira civarı.

    Biz diyoruz ki patates ürün olarak bu fiyatı etmez.

    Hiç böyle düşünüldü mü bilmiyorum; bizim insanlarımız zaten böyle düşünmezler, pahalı mı ucuz mu; bu paraya değer mi diye düşünen yok. Kilosu 20 lira da olsa alacak mısınız? Yerine başka bir şey alırım demeyecek misiniz?

    Bir ürünün pahalı ya da ucuz olup olmadığına biraz da böyle baksak diyorum…

    Bakın aynı şeyi soğan için yapamayız; çünkü tek başına yiyecek değil, yemeğe tat veren bir şey.

    Tamam tadı var karın da doyuruyor, üstelik bugüne kadar ucuzdu ve geçmişten gelen alışkanlıklarımız… Ama bilim çağındayız her şey yavaş yavaş değişiyor. Ben kendim de faydasız olduğunu düşünerek patates yemeyenlerdenim.  Yiyecekleri tadıyla lezzetiyle değil besin olarak değerlendiriyorum. Ve benim için patates besin değil, o halde niye yiyim? Aynı paraya besin değeri yüksek başka şeyler alabilirim.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..