Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '14

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Patatesli açma börek

Patatesli açma börek
 

Afiyet olsun


Sayfamda yemek tarifleri verirken biraz çekimser kalıyorum. Sonra düşünüyorum ki;  Benim verdiğim tarifler kolaylıkla herkesin yapabildiği ve bildiği şeyler oluyor genellikle  amacım da  bu zaten,  bir kez daha  anımsatmak, şayet yeni  öğrenmek isteyen olursa da bir nebze yol açabilmek, çünkü ben çok sevdiğim ve bildiğim bir yemeği çok uzun süre yapmamış olduğumu farkediyor  ve buradaki arkadaşlardan anımsadıktan sonra  yeniden gündeme alıyorum.

Yemek bizim kültürümüzde çok önemli bir ritüel, doyumsuz lezzetlerle dolu sofralarımızın birleştirici ve kaynaştırıcı özelliğini inkar edemeyiz. Yalnız son zamanlarda bu geleneğin git gide azaldığını buna bağlı olarak da ayrışmaların arttığını gözlemliyor üzülüyorum. Kimi sağlık sorunlarına bağlı yasaklardan, kimi alışkanlık edindiğinden, kimi bilgisayar ya da telefonundan ayrılamayıp “eli işte gözü oynaşta” şeklinde yemek saatlerini geçiştirdiğinden, kimi iş saatlerinin düzensizliğinden kaynaklı zorunluluktan, kimi akşam beş   altıdan sonra bir şey yemek istemiyorum derken  işinden geç gelen biri de evimde yemek yemediğim zaman rahat uyuyamıyorum diyor. Bizde ise  yaşa bağlı olarak gelişen ölçülü olma çabasından başka yasak yok ancak  çocukların evden uzak olmasına bağlı  olarak  o güzelim sofraları arar olduk,  bir çocukları olan arkadaşım özenle hazırladığı sofraya karısı ve çocuğunu bilgisayar başından kaldırıp oturtamadığından duyduğu üzüntüyü anlatmış hatta kendim de yiyemeden topladım  demişti  uzun süre önce üzülmüştüm. Git gide bu durum tüm evlere yayılıyor. Neyse uzatmayayım bu gün mevsimsiz lezzetler diye adlandırdıklarımdan  bir börek tarifiyle devam ediyorum.

Patatesli el açması börek  için malzemeler:

3yumurta

1 kg un

Su aldığı kadar

Bir tatlı kaşığı tuz

İç harcı:

Haşlanıp rendelenmiş bir kg patates,

Bir baş soğan,(İnce kıyılmış)

Bir kaşık salça,

Tuz, karabiber,

Bir bardaktan fazla sıvı yağ, birazı iç harcını kavurmak geri kalanı hamurlara sürmek için kullanılır. Tencereye önce biraz yağ ve soğan alınır, soğanlar sararmaya başladığı anda salça eklenir kokusu çıkar çıkmaz da patates ve baharatlar eklenerek bir parça kavrulup kenara alınır.

Arzuya göre maydanoz eklenir. Kenara bırakılır.

Hazırlanışı;

Bir kg undan bir kase hamuru açmak için ayrılır. Kalan un geniş bir kaba boşaltılarak ortası açılır yumurtalar kırılır tuz ve su ilave edilerek hamur yoğrulur. İyice özleştirilene kadar devam edilir. Hamur altı eşit parçaya bölünerek biraz dinlendirilir. Daha sonra her bir parça tabak büyüklüğünde açılarak üzerlerine sıvı yağ sürülerek  kolay  açılması sağlanır ve tekrar açılır  olabildiğince ince  üzerine yağ gezdirildikten sonra   hazırlanmış  iç harcından  istenen miktarda eklenerek rulo yapılır ve tepsiye dizilir. Bu işlem her bir parça için tekrarlanır, arzuya göre üzerine ister yağ ister yumurta sarısı sürülerek fırına verilir. 180 derece ısıda yaklaşık 40 dakika pişirilir.  Afiyet olsun. 

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..