Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Patatesli top köfte

Patatesli top köfte
 

Yemek seçen küçük çocuklara ve az yemek yemeyi seven ve kırmızı etten hoşlanmayan bazı çok yaşlı insanlara büyük parça eti ve büyük parça köfteleri verdiğiniz zaman yemiyorlar ve verilen parçalar ağızlarında büyüyor. 

Bana misafirliğe gelen bu tür kişilere aşağıdaki yemeği yaptığım zaman hepsini yediklerini ve sevdiklerini fark ettim. Ben ayrıca içine bazen bezelye de koyuyorum ama çocuklar bezelyesiz daha çok seviyorlar. O yüzden genellikle bezelyesiz yapıyorum çocuklar için. 

Bu yemeği layıkıyla yapabilmek için biraz zaman gerekiyor. ( zira kıymanın dinlenmesi ve top köftelerin yuvarlanması için) 

Ben bazen boş bir anımda akşam köfteleri yuvarlayıp buzdolabına atıyorum ve ertesi gün yemeği pişireceğim zaman kolaylık oluyor. 

Umarım verilen tarifi beğenirsiniz ayrıca karabiber neden koymadın diyecek olursanız çocuklarda ve yaşlılar da karabiber kaşıntı yapabiliyor. Onun yerine zerdeçalı tavsiye ederim. Zerdeçalin kanserden koruyucu özellikleri olduğunu söylüyor doktorlar. 

Zerdeçali ben artık tüm et yemekleri ve çorbalara, baklagillere 1 çay kaşığı koyuyorum. Yemeklerin sıcak günlerde dayanma süresini de artırdığını fark ettim. 

Afiyet olsun sevdiklerinizle beraber en güzel günler sizin olsun. 

Köfte malzemeleri: 

250 gram kıyma
Çeyrek bayat ekmek veya isteyen 1 dilim daha fazla koyabilir
1 çorba kaşığı salça
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz, nane, kekik, kırmızı pul biber
Yarım tatlı kaşığı kimyon ve zerdeçal 

Patates için malzemeler: 

Arzu edilen miktara göre patates, 1 veya 1, 5 kilo
1 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı salça
1 tatlı kaşığı nane
2 veya 3 çorba kaşığı zeytinyağı, patatesin miktarına göre ayarlanılır. 

Yapılışı: 

Önce kıymaya tüm malzemeler koyulur ve iyice yoğrulur, kıyma yarım saat en az dinlendirilir buzdolabında. Daha sonra misket büyüklüğünde ufak toplar halinde yuvarlanılır. Yarım saat tekrar buzdolabunda dinlendirilir. 

Daha sonra patatesler kabuğu soyulup iyice yıkandıktan sonra kesme tahtası üzerinde küp şeklinde ufak ufak kesilir. 

Küp şeklinde kesilen bu patatesler tencereye alınır ve içine tüm patates için yukarıda verilen malzemeler katılır. Daha sonra üstüne top köfteler dizilir ve pişirmeye verilir. 

Ben basıncı çok yüksek olmayan düdüklü tencerede 25 dakika pişiriyorum. Çok daha güzel oluyor düdüklü tencerede pişirince. 


Sibel Koçarslan 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..