Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Patlıcanlı makarna

Patlıcanlı makarna
 

80'li yılların unutulmaz şarkıları eşliğinde patlıcanlı makarnamı sizlerle paylaşacağım, bir elimde çay fincanı yanında finger bisküvilerim, bir bardak suyum, mandalinalarım, notebookum ve beni alıp götüren bu müzik... Şarkılar karışık bir şekilde arka arkaya çalıyor, ben her başlayan şarkıda ''aaaa süperr, bu da çok güzel '' yorumlarıyla mırıldanıp duruyorum koltuğumda. Müzik içimizdeki hatıraları alevlendirip, bizi neşelendirip aynı anda hüzünlendirebilen ruhumuzu besleyen en önemli gıdamız değil midir?..

Şu an karışık dinliyorum o yüzden yılını bilmiyorum ama Carlos Gardel '' Poruna Cabeza'' bu tangoyu dinlemenizi özellikle tavsiye ederim, sizi alıp çok uzaklara götürecektir eminim. Benim gibi keman severseniz bayılacaksanız. Dışarda makarna yiyeceğim zaman tercihim hep patlıcanlı makarnadan yana olurdu. Geçenlerde ben bunu evde de yaparım dedim ve bu akşam denedim. Tarifi ağız tadı, göz kararına göre yaptım şunu rahatlıkla söyleyebilirm ki gerçekten dışarda yediklerimden çok daha güzel oldu.

Malzemeler
1/2 paket pennette rigate makarna (patlıcanlı makarna pennette ile güzel oluyor). 1/2 küçük kutu krema. 1 közlenmiş biberin yarısı (hazır kavanozlardan kullandım). 3 çorba kaşığı hazır közlenmiş patlıcan. (kendinizde közleye bilirsiniz ama yemek makarna olunca çok zahmete girmeye gerek yok bence hazırıyla da çok nefis oluyor.) permesan peynir.

Yapılışı
1/2 paket makarnamızı kaynayan suya atıyoruz biraz zeytinyapı ve tuz ilave edip makarnaları haşlıyoruz. Makarnaları süzgeçe alıyoruz. 1/2 paket kremayı tenceremize döküyoruz, biraz ısınınca içine çatalla ezdiğimiz patlıcanları ilave ediyoruz ve biraz pişiriyoruz. Köz biberimizi ince ince uzunlamasına kesip pişen krema + patlıcana ilave edip biraz da biberlerle pişiriyoruz. Daha sonra makarnaları kremalı sosa ekleyip iyicene karıştırıyoruz. Servis yaparken üzerine rendelenmiş permesan peynir ilave ediyoruz.

aslı durkut
 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..